Showpad, de Gentse scale-up die goed bezig is om de wereld te veroveren met slimme sales-software, heeft vandaag aangekondigd dat haar groeistrategie vanaf nu als een best practice voorbeeld gebruikt wordt in het lessenpakket. 

Hoe Showpad de Noord-Amerikaanse markt veroverde 

De casestudie werd geschreven door lesgever Frank Cespedes en werd opgebouwd op basis van de input van Showpad's EMEA salesdirecteur Hendrik Isebaert. De studie focust zich op de realisatie van inkomstengroei via betere content marketing en slimmere verkoopstrategie.

In de studie wordt de case van Showpad besproken en hoe de Belgische start-up het aanpakte om door te breken in de Noord-Amerikaanse markt. Daarnaast wordt ook de go-to-market strategie van Showpad onder de loep genomen. De case wordt binnenkort gebruikt in het lessenpakket van heel wat 'business schools' wereldwijd via het Harvard Business School case studie programma.

"Fantastisch dat onze aanpak als voorbeeld wordt gezien"

"Het is fantastisch dat Showpad als een voorbeeld gebruikt wordt door lesgevers van Harvard," zegt co-founder en co-CEO Louis Jonckheere. De case bespreekt Showpad's groeistrategie tot mei 2016. Net na de Gentse scale-up 50 miljoen ophaalde via een Series C kapitaalronde via Insight Venture Partners. 

De eerste les waarin de case studie aan bod kwam werd door Jonckheere en Isebaert bijgewoond. "We waren onder de indruk van de analyses en suggesties van studenten tijdens de les. Daarenboven vinden we het fantastisch dat business schools uit de hele wereld zich binnenkort over onze strategie zullen buigen," vertelt Isebaert nog.