Mobile Vikings is de eerste telecomoperator ter wereld die een contract afsluit met TwitSpark, aanbieder van een social customer care systeem. Met deze samenwerking zou de communicatie met de Vikings via social media geoptimaliseerd worden.

"We hebben heel wat tools geanalyseerd maar TwitSpark had duidelijk onze voorkeur. Zowel Mobile Vikings als TwitSpark leggen de nadruk op customer service, en deze gelijkaardige visie heeft de doorslag gegeven. Met de functionaliteiten die het systeem ons ter beschikking stelt kunnen we de communicatie met onze community, de Vikings, nog beter beheren," vertelt Dorien Aerts, Chief Marketing Viking.

TwitSpark is vorig jaar gelanceerd in de VS door de Belg Davy Kestens. Het is een platform waarmee bedrijven gesprekken kunnen aangaan, opvolgen en archiveren, net zoals bij een crm-systeem.
"In 2013 zal customer service via social media mainstream worden," vertelt Kestens. "Het is fantastisch om innovatieve bedrijven als Mobile Vikings het voortouw te zien nemen in die beweging. Zo werkt het aan een nog snellere en vlottere customer service."