myShopi: een Belgisch succesvol App verhaal

myShopi: een Belgisch succesvol App verhaal
Volg Bloovi ook op Twitter!

maandag 17 november 2014

Bloovi interviewde Toon Coppens van myShopi, één van de Belgische App succesverhalen. Over Beacon technologie, retailers en apps en hoe u uw klanten kunt activeren via Mobile.

Wie is myShopi?

  • Marktleider in België en Italië in de verspreiding van reclamefolders en gratis pers
  • Omni-channel promotieplatform sinds overname myShopi app & website begin 2014: digitale kortingsbonnen, digitaal boodschappenlijstje, reclamefolders...
  • 500k app downloads in Belgie en 4 miljoen wereldwijd van de myShopi promotie app
  • Marktleider in België van volledig digitale kortingsbonnen
  • 135mEuro omzet in 2013 voor BD Group
  • Ongeveer 650 medewerkers in BD Group

Een interview met Toon Coppens - Strategy & Innovation manager bij BD myShopi.

Toon Coppens legt op Mobile Day nu donderdag het volledige verhaal uit. Alsook de inzichten die myShopi vergaarde door het observeren van hun gebruikers.

Toon, wat is jouw dagdagelijkse rol bij myShopi?

Toon: "Als strategy & innovation manager – digital ben ik verantwoordelijk voor het bepalen en uitzetten van de omni-channel strategie van BD myShopi. Dit omvat het definiëren van de roadmap van de myShopi app en website op basis van dagelijkse interacties met onze retail en FMCG klanten en de verwachtingen van onze consumenten. Verder hou ik me bezig met markt scouting, sales training en onze digitale marketing strategie."

Wat brengt de toekomst (komende maanden) voor myShopi?

Toon: "Enerzijds het verder uitbreiden van ons bereik en promo aanbod in België en de lancering van myShopi in Italië en andere Europese landen. Anderzijds het verder inzetten op innovaties, zoals de lancering van het myShopi digitaal boodschappenlijstje op smart watch en het verder uitrollen van onze beacon gebaseerde mobile marketing. Verder gaan we nog meer inzetten op onze big data en CRM strategie met ons zusterbedrijf Database Management (DBM). Ook willen we op termijn het online en print gebeuren nog dichter bij elkaar brengen met hybride oplossingen zoals augmented reality. Over een aantal van deze innovaties meer op Mobile Day."

Kan je iets meer vertellen over de beacon gebaseerde marketing campagne?

Toon: "Van juni tot eind oktober hebben we 3 verschillende beacon campagne testen gedaan met Coca-Cola Enterprises in verschillende Delhaize supermarkten en Proxy’s. Dit om de technische implementatie in een supermarktomgeving te testen, alsook te bekijken of beacons kunnen helpen om het shopgedrag te beïnvloeden: kan je impulsaankopen realiseren door middel van exclusieve kortingsbonnen naar de smartphone van een consument te zenden in het winkelpunt? En kan je het traject binnenin een supermarkt sturen door welgekozen promoties, bijvoorbeeld? Het allerbelangrijkste is natuurlijk hoe de consument hiermee omgaat, en daar hebben we zeer hoge kortingsbon redemptie cijfers gezien en geen enkele negatieve reactie gekregen, ook omdat het volledig de keuze is van de consument om deze promoties te ontvangen. Daarover meer op de Mobile day."

Wat zijn jullie grote uitdagingen?

Toon: "Er zijn ontelbare innovaties en extensies mogelijk rond myShopi, de prioritisatie van de roadmap is dan ook niet gemakkelijk, zeker ook omwille van de internationale lancering die eraan komt. Verder blijft het een uitdaging om alle nieuwigheden van de verschillende functionaliteiten van de myShopi app en website naar onze consumenten te communiceren: cashback kortingen, digitaal boodschappenlijstje, winkelinformatie, reclamefolders, online shopping promoties, digitale klantenkaarten, recepten enzovoort. Ook omdat het gedrag op smartphone, tablet en website natuurlijk verschillend is en we daarom verschillende features in de kijker zetten per scherm."

"Een andere uitdaging is om alle data die we hebben rond de consument, zoals wat er op het digitale boodschappenlijstje staat, welke kortingsbonnen iemand gebruikt en welke reclamefolders iemand leest, om te zetten in een nog relevantere ervaring voor de consument."

Op Mobile Day deelt Toon Coppens van myShopi inzichten rond hoe u uw klanten kan activeren via Mobile. Koop nu nog snel uw ticket via www.mobileday.be

Tags: , , .



Over Pieter De Moor


Pieter De Moor

Pieter verzorgt de online marketing van de Bloovi website en van de evenementen.

Volg mij


Bekijk volledig profiel