Bert Marievoet (Twitter), Foto: Tine Tas.

Bert Marievoet, de Belgische Account Director bij Twitter, deelde onlangs enkele opvallende cijfers rond het Twitter-gebruik in België op Mobile Day te Antwerpen. Zo verklapte hij wanneer Belgische gebruikers precies actief zijn, waarvoor Belgen Twitter gebruiken én hoeveel Belgen dagelijks actief zijn op Twitter. 

  • Belgen zijn vooral 's avonds en in de namiddag actief op Twitter doorheen de week.
  • Vooral op rond 14u & vanaf 20u zijn veel mensen actief doorheen de week. 
  • In het weekend is het erg druk rond de middag en vanaf 18u tot middernacht. 

  • 1 op 3 gebruikt Twitter in België om vrienden te volgen
  • 2 op 5 gebruiken het om nieuws te lezen
  • 2 op 3 gebruiken Twitter om nieuwigheden te ontdekken

  • 40 % van de Belgische Twitter-gebruikers zijn dagelijks actief

  • 1 op 3 gebruikt Twitter om merken te volgen
  • 1 op 3 zoekt merken en productinformatie op Twitter
  • 2 op 5 hebben de website van een merk dat ze volgen al bezocht
  • 1 op 3 heeft al een product bij ze gekocht 
  • 1 op 4 hebben al getweet over een positieve ervaring met een merk

De volledige presentatie van Bert Marievoet zal binnenkort op Bloovi verschijnen. Ook de andere presentaties van Mobile Day zullen hier te vinden zijn.