Omzet Coolblue groeide in 2014 met 45% naar 360 miljoen euro

Bloovi Redactie
Door Bloovi Redactie E-commerce
Omzet Coolblue groeide in 2014 met 45% naar 360 miljoen euro

De omzet van webwinkel Coolblue schoot in 2014 naar 360 miljoen euro. Dit is 45% meer tegenover 2013 toen het bedrijf 248 miljoen euro omzet maakte in België en Nederland. De stijging komt met name door de verbetering en uitbreiding van de leveringsmogelijkheden, naast de groei in bestaande en nieuwe productcategoriëen. Coolblue investeerde ook fors in de toekomst, waardoor het bedrijf met bijna 350 nieuwe jobs  - waarvan 35 in België - groeide naar een omvang van meer dan 1.000 medewerkers. België telt vandaag 100 Coolblue’ers.

Zondag- en maandaglevering

Coolblue zorgde er in 2014 als eerste webwinkel voor dat klanten élke dag van de week een blauw pakketje geleverd kunnen krijgen - zelfs op zondag.

"Een jaar geleden was het nog heel normaal dat je een op zaterdag besteld pakje, pas op dinsdag geleverd kreeg", aldus directeur en oprichter Pieter Zwart. "We zien dat klanten écht blij zijn dat ze hun bestelling gratis geleverd kunnen krijgen op de dag dat zij willen. Dat draagt sterk bij aan de groei van het afgelopen jaar."

2015: nieuw magazijn en betere logistiek

Voor 2015 verwacht het bedrijf een groei die weer ruim in de dubbele cijfers terecht zal komen. Onder het motto ‘elke dag een beetje beter’ werkt het aan kleine en grotere verbeteringen voor zijn klanten. Zo legde het bedrijf vorig jaar in Tilburg (NL) de eerste steen van een nieuw 22.000m2 groot magazijn dat midden 2015 zijn deuren opent.

Ook verwacht het bedrijf de leveringsmogelijkheden verder uit te breiden en productcategoriëen toe te voegen. Daarnaast wordt verder gezocht naar een pand in de buurt van Leuven/Zaventem en Hasselt om er een fysieke winkel/servicepunt te openen. "En soms zit verbetering juist in iets kleins, zoals het toevoegen van WhatsApp als servicekanaal," aldus Zwart.

2015: investeren in het merk

Vorige week ging Coolblue voor het eerst in de bijna vijftienjarige geschiedenis op de Nederlandse tv met een reclamespot. Binnenkort volgt ook de Belgische tv.

“We zijn de afgelopen jaren heel sterk gegroeid door mond-tot-mond-reclame,” zegt Pieter Zwart. “Nu is het tijd om nóg sneller te groeien met tv-reclame. Want we meten en weten: áls mensen ons ervaren, zijn ze vaak zo enthousiast dat ze het ook weer aan anderen vertellen.”

Meer info: coolblue.be