Vorig jaar haalde webwinkel Coolblue een omzet van 555 miljoen euro. Dit is 54% meer in vergelijking met 2014, toen het bedrijf 360 miljoen euro omzet maakte in België en Nederland. Deze groei heeft Coolblue te danken aan de vele nieuwe klanten en de bestaande klanten die vaker terugkwamen. Wat vooral het verschil maakte: klanten bevolen Coolblue veel vaker aan bij vrienden, familie en kennissen. 

Nieuw magazijn, assortimentsuitbreiding & nieuwe jobs

De opening van het nieuwe magazijn in Tilburg – middenin het dekkingsgebied – in juni, zorgde ervoor dat Coolblue het assortiment sterk kon uitbreiden. Daarnaast kon het bedrijf uitpakken op het gebied van de verschillende leveringsmogelijkheden. Dit alles zorgde ervoor dat het personeelsbestand vorig jaar kon toenemen met 578 tot meer dan 1.500 Coolblue’ers.

Grootse plannen voor 2016

Ook in 2016 gaat Coolblue op hetzelfde elan verder en zit het boordevol plannen. Zo verwacht het bedrijf meer dan 1.000 nieuwe Coolblue’ers aan te werven. Alleen al in januari gingen 80 nieuwe werknemers aan de slag in Nederland en België.

Daarnaast wil de online retailer ook minstens 2 extra fysieke winkelpunten openen. Eerder gaf het bedrijf al aan op zoek te zijn naar winkelpanden in de buurt van Hasselt en op de as Leuven-Zaventem.

www.coolblue.be