TravelBird, de online reisorganisatie die in een sneltempo Europa verovert, haalt een extra investering van 16,5 miljoen euro op. Het doel: de groei nog versnellen én reizen boeken vanaf je smartphone vergemakkelijken. De investering komt van Rocket Internet, die al tal van internetbedrijven (zoals Zalando) lanceerden.

Betere Mobiele Reiservaring

TravelBird, dat vooral erg populair is in België en Nederland, zal dit kapitaal aanwenden om de beste mobiele reiservaring te creëren. En om actief te worden in drie nieuwe landen, waaronder het eerste buiten Europa (Australië).

Ondertussen hebben al meer dan 2,5 miljoen klanten met TravelBird gereisd naar bestemmingen over de hele wereld. TravelBird groeide van 170 werknemers in januari 2014 tot meer dan 650 vandaag de dag, en breidde uit van 8 naar 17 landen.

Leestip: onlangs sprak Bloovi met TravelBird over hun marketingstrategie, groei & toekomst. 

Foto: Het TravelBird hoofdkantoor in Amsterdam

Al 32,1 miljoen euro geïnvesteerd in TravelBird

Het is niet de eerste keer dat Rocket Internet via haar dochteronderneming GFC in het bedrijf investeerde. Met de vorige investeringen in rekening gebracht, investeerde Rocket Internet reeds 32,1 miljoen euro in TravelBird voor een aandeel van 25,2% in het bedrijf.

“Mobiele technologie is de toekomst van reizen en we willen reizen zo gemakkelijk mogelijk maken. We willen onze reisliefhebbers toegang geven tot allerlei soorten informatie, tips of hen simpelweg de mogelijkheid geven altijd in contact te blijven. TravelBird verandert hoe mensen reizen ervaren en we moeten continu blijven innoveren en verbeteren om de concurrentie voor te blijven. Ik ben verheugd door alle productinnovaties die er zitten aan te komen,” zegt Symen Jansma, CEO TravelBird. 

Meer info: Travelbird.be