Netflix heeft een nieuwe mijlpaal achter de rug: ongeveer 51 procent van de Amerikaanse internetgebruikers maakte in de laatste 12 maanden gebruik van het platform. De cijfers zijn een nieuw record voor de videostreamer. Opvallend: Netflix wordt in de VS op grotere schaal gebruikt dan YouTube. Dat berekende RBC Capital Markets op basis van een grootschalig onderzoek. 

Netflix wordt frequenter gebruikt dan YouTube

Het is de eerste keer dat Netflix zo'n groot doelpubliek bereikt in haar thuismarkt. Netflix is intussen alomtegenwoordig geworden in de Verenigde Staten en laat zoals concurrenten zoals YouTube, Amazon, Hulu en HBO Go ver achter zich. 

Netflix zette het voorbije jaar flink in op de creatie van eigen content. Hierdoor zijn bepaalde series exclusief te zien op Netflix, waardoor mensen verplicht werden een abonnement af te sluiten. Een strategie die duidelijk geloond heeft en de populariteit van de video streamer heeft aangewakkerd.  

Internationale groei

Daarnaast lijkt Netflix ook internationaal steeds sterker te schalen. Dat aspect kwam ook naar voor uit het onderzoek van RBC Capital Markets. Zo blijkt dat meer dan 52 procent van de Franse deelnemers van de enquête en 64 procent van de Duitse deelnemers al de Netflix-serie House of Cards hadden gezien. 

Uit het onderzoek komt vooral naar boven dat Netflix in de thuismarkt op kruissnelheid draait en dat het bedrijf meer dan ooit klaar is om de rest van de wereld te veroveren. Netflix telt momenteel zo'n 70 miljoen leden. In de Verenigde Staten alleen al maken telt Netflix 43 miljoen actieve leden. 

bron: quartz