Twitter lanceert vandaag haar advertentiemogelijkheden in België, Nederland & Luxemburg. Dat heeft het sociale netwerk net bekend gemaakt op haar blog. De advertenties zijn beschikbaar voor iedereen.

Vanaf vandaag in België

Twitter lanceert vandaag haar advertentiemogelijkheden in België, Nederland en Luxemburg. 

Onlangs nog lanceerde Twitter haar advertentie-aanbod in Oost- en Centraal Europa. Toen waren de landen Oostenrijk, Bosnië, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Macedonië, Roemenië, Servië, Slovenië, Zwitserland, Oekraïne & Portugal aan de beurt.

In april 2013 werd Twitter’s advertentieplatform al opengesteld voor kleine en middelgrote bedrijven in de V.S. Sindsdien hebben duizenden bedrijven de campagnemogelijkheden op Twitter gebruikt om met bestaande en nieuwe klanten in gesprek te treden. Het self-service platform is erop gericht bedrijven aan de slag te helpen met de verschillende advertentiemogelijkheden van Twitter, zoals promoted Tweets en promoted accounts. Bedrijven in het KMO-segment kunnen nu op eenvoudige wijze het bereik van hun campagnetweets optimaliseren.

Marc de Vries, Country Manager Twitter Benelux: “We hebben enorm uitgekeken naar de lancering van het online self-service platform. Het inzetten van de uitgelichte producten verhoogt het bereik op Twitter. Ook kleine en middelgrote bedrijven kunnen met behulp van dit self-service platform nu zeer gericht campagne voeren onder de door hun gekozen doelgroepen.”

Twitter Ads

Twitter introduceerde vier jaar geleden Promoted Tweets. Stelselmatig bouwde het haar advertentiemogelijkheden uit. Een greep uit de huidige mogelijkheden voor adverteerders:

  • Promoted Video zorgt ervoor dat merken hun video kunnen uploaden & verspreiden doorheen Twitter. De reach en effectiviteit kunnen hiervan gedetailleerd gemeten worden.
  • Objective-based campaigns and pricing (beta) zorgt ervoor dat adverteerders makkelijk hun marketing campagnes kunnen creëren & optimaliseren.
  • Het Tweet Activity Dashboard toont adverteerders hoe hun organische Twitter content het doet.
  • Met Mobile App Promotion kunnen adverteerders ervoor zorgen dat de juiste mensen hun app downloaden en verspreiden.
  • TV Conversation Targeting zorgt ervoor dat tv zenders en merken kunnen adverteren naar mensen die Tweeten over een bepaalde tv-show.

Deze ads zullen vanaf vandaag ook in België beschikbaar zijn via ads.twitter.comIntussen heeft Twitter haar advertentie-aanbod al uitgerold over 38 landen.