Experience Designer (UX)

Leuven

Vast contract

SOLLICITEER NU

Uw sollicitatie komt rechtstreeks bij de werkgever toe.

Over KBC

KBC heeft de ambitie om dé referentie te zijn in bankverzekeren. Top of mind zijn en het uitbouwen van een lange termijn relatie met onze cliënten, investeerders, medewerkers en de samenleving in het bijzonder zijn onze dagelijkse drijfveren. 

 

Jobomschrijving

KBC heeft resoluut gekozen voor de ‘klant centraal’ strategie met als focuspunten ‘oplossingsgericht’ (voor de totale levenscyclus van de behoeften van de klant), ‘toegankelijk’ (over alle kanalen heen) en ‘dichtbij’ (samen met en zo dicht mogelijk bij de klant).

Onze ambitie is om van alle omnikanaal klantbelevingen waar ‘digital’ een rol in speelt de referentie in de markt te maken. Om het team te versterken zoeken we een ervaren User Experience Designer.

  • Je werkt samen met je team aan een oplossing die zowel de functionele verwachtingen van je doelgroep omvat als de bedrijfsdoelstellingen ondersteunt en beantwoordt aan de opgelegde regelgeving.  Hierbij zorg je voor een excellente gebruikersbeleving en visuele vertaling in al onze digitale touchpoints.
  • Je communiceert goed: direct maar respectvol. Je durft in discussie resoluut de kaart van de klant te trekken en beperkingen te challengen.
  • Je toetst je ontwerpen af en verbetert ze in interactie met eindgebruikers.
  • Je volgt evoluties en trends in de buitenwereld op vlak van UX, UI, …
  • Op termijn verdiep je je in één van de financiële behoeftedomeinen van de bankverzekeraar.
  • Je zorgt voor consistentie binnen en tussen onze kanalen: reeds vastgelegde elementen, gedragingen en interacties  volg je op of stuur je bij indien nodig. Documenteren en motiveren is hier een element van.
  • Je draagt het belang van experience design mee uit binnen de organisatie en streeft ernaar om de beleving in onze kanalen te verhogen.

Wat is de inhoud van deze functie?

Concreet sta je in het hart van het projectteam. Het is jouw taak om de gehele klantenbeleving zo optimaal mogelijk te maken en samen met de grafisch designers het digitale luik van de journey tot in detail uit te werken. Je werkt goed samen met verschillende partijen (beleidsmedewerkers, procesbeheerders, projectleiders, IT analisten, copy-specialisten, applicatiebeheerders en testers, …) om kwaliteitsvolle deliverables op te leveren als

  • Interactieflows
  • Wireframes met de verwachte functionaliteiten
  • Validatie en verbetering van de ontworpen interacties met eindgebruikers (Usability-labs a.d.h.v.  prototypes, interviews, bevragingen, …)
  • Coördinatie van het grafisch design
  • Updates aan de stijlgids
  • Controle van uiteindelijke opleveringen op overeenstemming met de initieel ontworpen interacties en schermen
  • Advies en handvaten voor copywriting omdat dit een wezenlijk deel uitmaakt van de beleving
  • Motivatie van de ontwerpkeuzes (in projecten en op mijlpaalmeetings)

 

Wat verwachten we van jou?

  • Je bent in het bezit van een master diploma en je hebt meer dan 2 jaar ervaring binnen user experience design of aanverwanten. 
  • Je hebt een goede kennis van en ervaring met UX methodieken om in interactie met projectteams, grafisch designers en developers tot goede oplossingen te komen (workshoptechnieken, opmaak interaction/navigation flows, wireframing, prototyping, UI specification, design briefing, aanvulling stijlgidsen, functional testing, …)
  • Je bent bedreven in gebruik van prototyping tools als Axure.  Je hebt een basiskennis van Adbobe Illustrator of Xd (niveau wireframes).
  • Je toont een sterke interesse in internettoepassingen (mobile apps, websites, social media, eCommerce,…)
  • Bovendien beschik je over een basiskennis van een breed scala van onderzoeksmethoden en -technieken om onder begeleiding van onze user experience researcher samen met de klant de behoeften helder te krijgen en de oplossingen te evalueren (interviews, card sorting, test protocols, Ulabs, …)
  • Goede kennis van het Nederlands en ook Engels is belangrijk.
  • Je hebt een tewerkstellingspercentage van minstens 80% en af en toe kan er ook aan telewerken gedaan worden.

Wat hebben we jou te bieden?

Je kunt bij KBC rekenen op:

  • wat je nodig hebt om elke dag het beste van jezelf te kunnen geven;
  • een uitzonderlijk aanbod opleidings- en ontwikkelingskansen;
  • diverse doorgroeimogelijkheden;
  • een contract van onbepaalde duur;
  • een competitief verloningspakket, aangevuld met een ruim pakket aanvullende voordelen en personeelsvoorwaarden op onze bank- en verzekeringsproducten;
  • mogelijkheden om je werk en je privéleven op elkaar af te stemmen;
  • een dynamische werkomgeving met een open cultuur en een aangename werksfeer.
     
  • Ben je overtuigd dat jij in ons team past? Solliciteer dan online via de knop ‘solliciteren’. Op die manier kunnen wij je sollicitatie sneller verwerken.

Heb je nog vragen? Contacteer dan de recruiter: karen.avet@kbc.be 
Raadpleeg zeker de Frequently Asked Questions  van andere ‘Makers’. Daar ontdek je ook hoe je de status van je sollicitatie zelf kan opvolgen.

Solliciteer nu

Meer vacatures

Schrijf je in op onze job nieuwsbrief: