The Sandbox kondigde het partnerschap gisteren aan en onthulde dat de samenwerking zou helpen kansen te creëren voor virtuele communities over de hele wereld. De ontwikkeling zal vooral sport-, e-sport- en gamingfans aanspreken.

In het kader van de deal zal HSBC een perceel LAND verwerven, het getokeniseerde digitale onroerend goed binnen de virtuele wereld van The Sandbox. Volgens de aankondiging zal de overeenkomst de toon zetten voor meer financiële instellingen om te innoveren in Web3.

De adoptie van consumenten vraagt om robuuste ervaringen in de metaverse door middel van gedecentraliseerde en gegamificeerde aanbiedingen. De wereldwijde metaverse markt zal naar schatting exponentieel zal groeien van 40,9 miljard euro in 2019 tot 1,35 biljoen euro in 2030.

HSBC ziet een groot potentieel in het creëren van "nieuwe ervaringen via opkomende platforms," zegt Suresh Balaji, chief marketing officer bij HSBC Asia-Pacific. Hij voegt eraan toe dat de samenwerking met The Sandbox de bank in staat zal stellen "innovatieve merkervaringen te creëren voor nieuwe en bestaande klanten".

HSBC is niet de eerste financiële reus die het potentieel van de metaverse legitimeert. Vorige maand schreef JPMorgan een whitepaper over het nieuwe digitale universum en werd er onthuld dat ze al een ruimte in Decentraland hebben gekocht die ze gebruiken als een virtuele lounge genaamd de Onyx Lounge.

Volgens The Sandbox zal HSBC zich aansluiten bij een groeiend aantal andere grote merken in hun metaverse waaronder Gucci, Warner Music Group, Ubisoft, The Walking Dead, Snoop Dogg, Adidas, Deadmau5 en vele anderen.