Facebook beloont meest creatieve campagnes. De winnaars zijn…

Facebook beloont meest creatieve campagnes. De winnaars zijn…

De Facebook Studio Awards zijn vandaag bekend gemaakt. De Studio Awards zijn prijzen voor de beste creatieve campagnes op Facebook. De winnaars zijn gekozen door het Facebook Creative Council, een groep van Chief Creatieve Officers van werelds grootste en meest gerespecteerde reclamebureaus.

Studio Awards

"Er is veel aandacht voor de revolutie op technologisch gebied, maar minstens eenzelfde revolutie is gaande in de creatieve sector,” zegt Mark D’Arcy, Facebook’s Chief Creative Officer. “De Studio Awards zijn er niet alleen om het mooiste werk te eren; ze zetten merken en bureaus die deze revolutie mogelijk maken in de spotlights.”

Geen Belgische of Nederlandse winnaars

De Studio Awards worden dit jaar voor de derde keer uitgereikt. Dit jaar was de groep winnaars geografisch gezien vele malen diverser dan andere jaren, al zijn er dit jaar geen Belgische of Nederlandse winnaars. Nieuw dit jaar was de categorie voor campagnes van non-profitorganisaties, de Facebook for Good categorie.

De eerste Blue for Good award is uitgereikt aan BBDO en Amnesty International voor de campagne ‘Trial by Timeline’, die mensen bewust maakt van ongehoorde straffen die sommige overheden uitdelen.

De winnaars

Blue

If We Made It — Droga5 en Heineken USA (VS)

Blue for Good

Trial by Timeline — Colenso BBDO / AIM Proximity en Amnesty International (Nieuw-Zeeland)

Gold

Bentley Burial — Leo Burnett Tailor Made en Brazilian Association of Organ Transplant (Brazilië)
Try My Hybrid — Saatchi & Saatchi Norway en Toyota Norway (Noorwegen)

Silver

Leon Vivien — DDB Paris en Musee de la Grande Guerre (Frankrijk)
Wendy's Bacon Portabella Melt on Brioche — VML en Wendy's (VS)
The Most Powerful Arm — Finch and Save Our Sons en Duchenne Foundation (Australië)
The Smart Phone Line — Colenso BBDO / AIM Proximity en Samsung New Zealand (Nieuw-Zeeland)
FootifyFM — Clemenger BBDO en National Australia Bank (Australië)
Social Flyer — North Strategic en SportChek (Canada)

Bronze

The Longest Bench In The World — Contexta en SO Appenzeller GmbH (Zwitserland)
The Hornbach Hammer — HEIMAT Berlin en AG Hornbach Baumarkt (Duitsland)
Reclaim Your Angus — 72andSunny en CKE (VS)
Made By You Issue — FoxyMoron en Worldwide Media (India)
Playland Hot Seat — Rethink Communications en Playland (Canada)

Alle campagnes kan in detail bekijken via de Facebook Studio website. Een van de blikvangers was de Bentley Burial campagne. Hieronder kan je een video van de campagne bekijken:

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 84.833 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief