Krachtige nieuwe PDF-oplossing dicht productiviteitskloof tussen apparaten en platformen

Adobe Systems Incorporated (Nasdaq: ADBE) introduceert de Adobe® Acrobat® XI-software met cloud-diensten. Adobe gaat met deze krachtige, nieuwe oplossing de uitdaging aan om complexe documentproblemen, waar veel organisaties mee te maken krijgen, op te lossen.

De industriestandaard voor PDF-software biedt complete PDF-bewerkingsfuncties en exporteermogelijkheden naar Microsoft PowerPoint. Daarnaast biedt Acrobat XI touch-mogelijkheden op tablets en nieuw geïntegreerde cloud-diensten, zoals slimme contractondertekening via het web met Adobe EchoSign® en formuliercreatie, het verzamelen van data en data-analyse met Adobe FormsCentral. Tevens ondersteunt Acrobat XI IT-afdelingen door soepele integratie met Microsoft Office en SharePoint, eenvoudige implementatie, applicatievirtualisatie en robuuste applicatiebeveiliging voor een lage cost of ownership en een snelle return on investment (ROI).

De Acrobat XI-productlijn bestaat uit: Acrobat XI Pro, Acrobat XI Standard, Acrobat Reader® XI en de nieuwe geïntegreerde documentdiensten Adobe FormsCentral en Adobe EchoSign

"De toenemende complexiteit van ons werk heeft nog nooit voor zoveel druk gezorgd. Het aantal mobiele apparaten en het gebruik van cloud-diensten neemt snel toe. Daarom moeten kenniswerkers nog efficiënter, op elke plek en op elk apparaat kunnen werken", zegt Melissa Webster, program vice president bij IDC. "Kenniswerkers hebben een oplossing nodig waarmee zij kunnen samenwerken met anderen, zowel binnen als buiten de firewall, terwijl zij voldoen aan de eisen van IT en de organisatie voor een gestroomlijnd beheer, applicatiebeveiliging en veilige levering van informatie. En dit alles met een snelle ROI."

De toenemende productiviteitsproblemen en de kosten van documentgebaseerde uitdagingen worden beschreven in een recent verschenen internationale whitepaper van IDC. Een doorsnee organisatie met 1000 medewerkers verspilt jaarlijks 15,9 miljoen dollar door productiviteitsproblemen; volgens de whitepaper staat dit gelijk aan het aannemen van 213 werknemers.

De nieuwe en verbeterde features en functionaliteit binnen Acrobat XI zijn:

  • PDF-bestanden bewerken, paragrafen, afbeeldingen en objecten verbeteren door er eenvoudigweg op te klikken en te slepen met gebruik van de nieuwe, intuïtieve Edit Text and Images tool. Organiseren en visueel samenvoegen van geselecteerde content en meerdere documenten naar één georganiseerd PDF-bestand terwijl de integriteit van het bronbestand blijft behouden.
  • Het goedkeuringsproces van document- en webcontracten verkorten van weken naar uren door gebruik van elektronische handtekeningen met de geïntegreerde Adobe EchoSign elektronische handtekeningendienst. Formuliercreatie, -distributie en resultaten-analyse vereenvoudigen door gebruik van de toegevoegde Adobe FormsCentral desktop app.
  • Verbeterde mogelijkheden voor mobiele apparaten. Met PDF-bestanden werken op verschillende tablets en smartphones in de touch-vriendelijke versie van Adobe Reader om opmerkingen te lezen en te plaatsen. Daarnaast kunnen op deze apparaten ook formulieren worden ingevuld, getekend en opgeslagen.
  • PDF-documenten opslaan als Microsoft PowerPoint-, Word- of Excel-bestanden of delen van of gehele PDF-bestanden opslaan als Microsoft Office-documenten en webpagina's zonder opnieuw te hoeven typen of het format aan te hoeven passen.
  • Verbeterde beveiliging van alle PDF-bestanden, gecreëerd vanuit Microsoft PowerPoint, Word en Excel om kopiëren, bewerken of afdrukken zonder toestemming te voorkomen.

Met de nieuwe en verbeterde IT-features en -functionaliteit kunnen IT-professionals:

  • Standaardiseren op een gebruiksvriendelijke, volledige, consistente en betrouwbare PDF Reader voor iPads en Android tablets. Daarnaast kunnen zij Acrobat XI en Adobe Reader XI leveren als een centraal beheerde, touch-vriendelijke, virtuele applicatie met nieuwe ondersteuning voor Microsoft App-V via Citrix XenApp.
  • Adobe Acrobat XI soepeler integreren met Microsoft Office en Microsoft SharePoint. Hierdoor hebben gebruikers meer mogelijkheden met PDF in een Microsoft Office- of Microsoft SharePoint-omgeving.
  • Implementatie en onderhoud stroomlijnen met gratis Adobe tools om configuratie en installatie te verbeteren. Daarnaast wordt verbeterde ondersteuning voor Microsoft SCCM/SCUP en Apple Remote Desktop geboden.
  • Risico's minimaliseren en systemen en data beschermen met toonaangevende beveiligingstechnologie, als aanvulling op het Adobe PDF Whitelist Framework. Hierdoor is selectieve inschakeling van JavaScript mogelijk voor zowel Windows als Mac OS. Verhoog de productiviteit door routinematige taken voor het maken van PDF's te versnellen. Gebruik hierbij de Action Wizard om te zorgen voor organisatorische consistentie.

-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi