Alexander (@AlexMaertens), partner bij Bloovi sinds 3 weken na de oprichting, beslist om nieuwe uitdagingen op te zoeken. Hij was onder andere mee verantwoordelijk voor de opzet en de uitbouw van de Bloovi Content.

Vanwaar de keuze om een nieuwe weg in te slaan?

Het is echt zalig om te werken aan Bloovi. Na twee jaar wordt het voor mij echter tijd om een andere weg in te slaan. Na een grondig overleg hebben we beslist dat dit moment ideaal was voor de overgang. Een moment waar Bloovi aan het groeien en ontwikkelen is en waarbij verder beroep wordt gedaan op externe schrijvers. Het was voor zowel Bloovi als voor mij niet de gemakkelijkste beslissing. Als je er zo van het begin bij bent, voelt het toch een beetje als je kindje afstaan. Maar gelukkig weet ik dat het kindje in uitstekende handen is!

Ik zag trouwens onlangs dat ik binnenkort mijn 150ste artikel publiceer op Bloovi, zonder de persberichten mee te rekenen. Lijkt me een mooi getal om mee af te sluiten, niet?

Wat heeft Bloovi voor jou betekend? Wat zal je het langst bijblijven?

Wat me het langst zal bijblijven? Ongetwijfeld de mensen. Niet enkel de mensen binnen Bloovi, maar gewoon de mensen in onze sector. Mooie mensen, vooral unieke mensen.

Een drietal weken na de oprichting van Bloovi, die toen nog een enkele pagina met vacatures was, belde Marnik me op en in één telefoongesprek was de samenwerking min of meer geregeld. Ik had totaal geen achtergrond in de sector. Voordien had ik een tijd een winkel in Koksijde rond motivatie en zelfontwikkeling, zelfs geen Twitter-account.

Net dat gaf voor mij de definitieve bevestiging dat het de juiste keuze was. Het feit dat Marnik zoveel vertrouwen in mij legde, wetende dat de kennis er nog niet was, gaf me de motivatie om er volledig in te vliegen. Bij deze wil ik Marnik daar nog eens uitdrukkelijk voor bedanken!

De eerste maanden bestonden vooral uit overdag het werk uitvoeren en 's avonds in de onverkende kennis duiken. Na ongeveer een half jaar merkten we dat vacatures alleen niet voldoende zouden zijn. We beslisten om ons aan content creation te wagen. Dat "studeren" en "examen afleggen" in de vorm van artikels en dan "punten krijgen" van de sector, heeft voor een snelle groei in kennis gezorgd.  Noem het een alternatieve leerschool.

Wat bedoel je met "de mensen zullen me het langst bijblijven"?

Naast het schrijven was voor mij het netwerken heel belangrijk. Ik ben van nature een netwerker, maar in deze sector is het heel boeiend. Het is een nog vrij jonge en kleine sector, vergeleken met de ons omringende landen. Dat zorgt voor beperkingen enerzijds, maar voor een snel groeiend en hecht netwerk anderzijds.

Het viel me op dat er in de sector veel zachte maar ondernemende mensen zijn en vooral open-minded. Ze zijn (nog) niet afgesloten door jarenlange routine, maar zijn constant op zoek naar nieuwe kansen, nieuwe samenwerkingen, … I like that. Het heeft er wellicht mee te maken dat je in onze sector sowieso moet blijven uitkijken naar wat nieuw is, waardoor netwerken en samenwerkingen in één beweging worden meegenomen.

Dus ja… Het netwerken, de mensen en het schrijven (met de bijkomende voldoening door appreciatie) zullen me het langst bijblijven.

En nu? Wat zijn de volgende stappen?

Hoe graag ik ook concreet wil zijn, ik moet nog wat vaag blijven. Op korte termijn ga ik aan de slag als Branding & Marketing Strategist bij SocialExpress (startup in Amsterdam), Cloud Hammer (startup in Wilrijk) en LUMA Marketing Technologies. Daarnaast zijn er een aantal partijen met wie ik op freelance basis zal samenwerken, vooral met de focus op schrijven en content management, onder andere met Bloovi zelf.

Aangezien ik vooral wil doorgroeien in het schrijven, liefst met een tikkeltje onderzoeksjournalistiek, sta ik uiteraard open voor meer samenwerkingen of losse opdrachten!

Op iets langere termijn zijn er al concretere plannen bij één van de eerder vernoemde startups, maar daar moet ik net wat vaag blijven. Don't we all love a little mystery? ;-)

Het idee speelt momenteel om mijn huidige vennootschap om te vormen tot een soort creatief bureau, maar dat valt allemaal nog te bekijken. First things first: nog zes weken om mijn twee jaar Bloovi in stijl af te ronden!

Tenslotte wil ik toevoegen dat Bloovi geen hinder zal ondervinden om de content en redactie op te vangen. Met de nieuwe site in het vooruitzicht zal de structuur voor content verder en professioneler worden uitgebouwd. Mensen die zich geroepen voelen om artikels, nieuws, opinies, feiten e.d. te schrijven voor Bloovi, mogen steeds mailen naar marnik@bloovi.be.

Bedankt voor je inzet, Alexander! We wensen je heel veel succes.