Afgelopen jaar hebben de inwoners van België samen meer dan een miljoen uur op 2dehands.be doorgebracht. Daarmee staat de zoekertjessite op de zesde plaats in de top van meestbezochte sites, na grootheden als Youtube en Facebook. Meest populair waren auto's en spullen voor in en om het huis. ‘Gratis' is de meest ingevoerde zoekterm, gevolgd door iPhone en Volkswagen Golf. Een miljoen Belgen plaatsten zelf een zoekertje op de site.
2,8 miljard pagina's
Elke maand kwam 1 op de 2 Belgen op 2dehands.be. De site werd in totaal 171 miljoen keer bezocht en er werden 2,8 miljard pagina's bekeken door alle bezoekers. 2dehands.be is in 2012 met 25% gegroeid en hiermee al 3 jaar op rij de grootste zoekertjessite van België.
In en rond het huis
Vervoersmiddelen en spullen voor in en rond het huis blijven populair op 2dehands.be. Bezoekers bezochten het vaakst de categorie ‘Auto', gevolgd door ‘Huis en Meubelen', ‘Moto' en ‘Bouwmateriaal'.
De meest ingevoerde zoekterm is "gratis", evenals vorig jaar. Qua automerken zijn Volkswagen en BMW het meest gewild. Ook Apple producten zoals iPad en iPhone staan hoog in de ranglijst.
50.000 nieuwe zoekertjes per dag
In 2012 bood men ook weer veel te koop aan. Zo werden er dagelijks gemiddeld 50.000 nieuwe zoekertjes bijgeplaatst. Het aantal actuele zoekertjes op de site bedraagt nu bijna 3 miljoen. Meer dan 1 miljoen Belgen hebben dit jaar een zoekertje geplaatst op 2dehands.be.
2dehands.be is in 2012 Site van het Jaar geworden en verwacht in 2013 weer een sterke groei te realiseren.