Volgens marktonderzoeksbureau Comscore zou de komende kerstperiode de grootste worden qua omzet in de US ooit. Wat opnieuw aangeeft dat online aankopen standaard aan het worden zijn. Als men de cijfers tot op vandaag reeds bekijkt, dan zou de omzet nu reeds 13% hoger liggen i.v.m. 2011.
In harde dollars betekent dit $ 33,8 miljard t.o.v. $ 30,03 miljard, voor de periode november/december.
Op Cyber Monday (26 november) alleen al was er een omzet van $ 1,465 miljard. Voor de onwetenden, Cyber Monday is de maandag na Black Friday, de vrijdag die volgt op Thanks Giving. Marketeers hebben die term in het leven geroepen om mensen aan te zetten tot kopen.
Evolutie in China
Ook China maakt dezelfde evolutie mee. Het online platform Alibaba haalde tot nu toe een omzet van $ 3,1 miljard. Onder andere te wijten aan de verkoop van de iPhone 5 die het blijkbaar zeer goed doet in China.
Noot : iPhone 5 is pas vorige vrijdag gelanceerd in China. Er zouden reeds meer dan 2 miljoen exemplaren verkocht zijn in die paar dagen.
We kijken uit naar de cijfers van online aankopen met de feestdagen die zich in Europa afspelen. Duitsland verwacht alvast sterke stijgingen.
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf?
Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws