In alle stilte is Coolblue begonnen met de verkoop van serviesgoed en pannen. "We waren al langer aan het nadenken om producten te gaan verkopen zonder stekker", aldus Coolblue. "We hebben de keuken als eerste grote domein gekozen".
Vanwaar deze keuze?
Medeoprichter en CEO Pieter Zwart zei in het voorjaar van 2010 dat Coolblue -die tot dan vooral een verzameling webshops was- een écht merk moest worden. We wilden een shopoverstijgende zoekfunctie en dito winkelmandje. Die kwamen er met enige vertraging ook. Coolblue wil alle producten kunnen verkopen waar ‘een geloofwaardig specialisme' rondom kan worden gebouwd. Hoe? Denk aan de aanwezigheid van communities, beurzen en opleidingen rond een productgroep. Zo zou kookgerei wel in aanmerking komen.
15 keukenshops
Coolblue zegt inmiddels over 15 keukenshops te beschikken, waarvan er veel met machines zijn gevuld. Ook nieuwkomers Pannenstore.nl, Serviesstore.nl, Keukenmesshop.nl en, jawel, Peperenzoutmolenshop.nl behoren tot het porftolio van inmiddels ruim tweehonderd webwinkels in Nederland en België.
Bol.com, investeerde dit jaar ook reeds in de verkoop van producten voor keuken en eettafel.