Recente impactstudies bewijzen het: niet alleen op een frietje of broodje smult men van Devos Lemmens, ook de radiospots, ontwikkeld door Y&R, worden gesmaakt. Impactstudies van de Qgroup en de Var tonen namelijk aan dat de spots, herkenbaar aan de grappige dialogen tussen de twee personages Devos en Lemmens, niet alleen mensen aan het lachen brengen, maar ook de merkbekendheid en likeability van het merk ten goede komen. Het ultieme bewijs dat Devos Lemmens na al die jaren uitgegroeid is tot een authentieke lovebrand bij de consument.
Succesverhaal
De Vlaamse luisteraar weet de spotjes van Devos & Lemmens nog steeds te smaken. Zo koos Devos Lemmens in 2001 al voor radio – al werden de 2 karakters pas 2 jaar later geïntroduceerd - en tot op de dag van vandaag blijkt dit een succesverhaal te zijn waarbij het merk de harten van de consumenten heeft weten te veroveren. 11 jaar na datum, worden de spotjes van Devos Lemmens nog steeds populair gevonden en bereiken ze een groot publiek.
Zo toont de recente Ad Impact Research studie (On AIR) van de Qgroup en Insites Consulting dat de spotjes van Devos Lemmens niet alleen herkenbaar, origineel, vernieuwend en geloofwaardig overkomen, maar ook oprecht de luisteraar aan het lachen brengen. Dit resulteert, volgens de studie, in een hogere likeability en merkbekendheid. Zo wordt de spot door de luisteraar beoordeeld met een mooie 7,2 op 10 en het merk zelf scoort met een 7,7 op 10 wat likability betreft, een stuk hoger dan de sectoriële gemiddelden.
Var
De onderzoeksstudie van de Var bevestigt deze positieve tendensen. Zo herkent de luisteraar de spot meteen en linkt hij hem ook zeer snel aan het juiste merk, nl. Devos Lemmens.
Wanneer aan respondenten de vraag gesteld werd hoe de spot van Devos Lemmens scoort in vergelijking met andere radiospots, was er een éénduidig antwoord: 63% vindt dat de spot van Devos Lemmens bij de betere radiospots hoort en een mooie 13% vindt het zelfs één van de beste radiospots. Zo vindt maar liefst 81% de spot de moeite waard en zou 68% van de respondenten de spot zelfs opnieuw willen horen.
Y&R
Y&R, de bedenker achter de radiospots, is, net als Devos Lemmens, alvast zeer tevreden over de geboekte resultaten.
"We geloofden vanaf het begin in de kracht van de twee personages ‘Devos' en ‘Lemmens'. In 2001 werd de eerste radiospot de ether in gegooid. Het feit dat Devos Lemmens na 11 jaar radio nog steeds de favoriete sausmaker is bij de consument is fantastisch en iets om trots op te zijn als agentschap. Het smaakt in ieder geval naar meer…", aldus Erwin Jansen, CEO Y&R.
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf?
Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws