Het ‘Mobile Team' van The Reference kan terugblikken op vele jaren ervaring in het maken van mobiele oplossingen voor zowel ‘consumer' als ‘business to business' klanten.

Het Gentse full service digital agency was immers één van de eerste die het groeiende belang van ‘mobile' juist inschatte en deze markt intensief ging verkennen. Intussen is dit team een volwaardig ‘mobile expert center' geworden dat dagelijks voor nationale en internationale klanten aantoont hoe mobiele oplossingen kunnen bijdragen tot betere bedrijfsresultaten. Zo rekent het inmiddels Colruyt, Stepstone, Natuur en Bos, ZLM, Ansell en vele anderen onder haar klanten. 

Vanuit de overtuiging dat 2013 een sleuteljaar wordt voor het mobiele kanaal, werd besloten verder te investeren in dit team

Frederic Schroyens voegde zich begin december bij het ‘Mobile Team' van The Reference als ‘Head of Mobile & Tablets'. Frederic was één van de pioniers wat ‘mobile' betreft in België. Enerzijds stond hij vanuit de startup  Bluetalk (DELOITTE 2010 RISING STAR Promising starters) in voor innoverende campagnes via bluetooth marketing voor bedrijven zoals JC Decaux en Nokia alsook voor de eerste mobiele applicaties van grote spelers zoals Sanoma, SBS Belgium, Volvo, … en vele meer. Anderzijds behoorden grote topclubs, wereldwijd en uit diverse sporttakken (maar vooral uit het voetbal) tot zijn klanten voor het product ‘Teamblogger', een sociaal-platform-op-maat voor sportclubs. Deze applicatie werd intussen maar liefst 1.5 mio keer gedownload. 

Anja Cappelle, managing director van The Reference zegt: ‘Internettechnologie aanwenden voor andere devices dan de PC heeft altijd al in ons DNA gezeten, maar intussen kunnen mobiele applicaties meer dan ooit voor toegevoegde waarde zorgen. De marktpenetratie van mobiele toestellen met een data abonnement is nu immers groot genoeg om het voor onze klanten echt interessant te maken. The Reference zet er dan ook zwaar op in om haar ambitieuze doelstellingen in deze markt waar te maken. Frederic brengt naast een grondige kennis van de oneindige mogelijkheden van mobiele marketing, eveneens een diepgaande kennis van de Belgische en Europese bedrijfswereld mee naar het ‘Mobile Team' van The Reference. Samen met zijn uitgesproken ondernemersgeest, maakt het hem de ideale persoon om de verdere ontwikkeling van de mobiele poot van The Reference op zich te nemen.'

-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf?
Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws