Bloovi organiseert samen met drie Google Analytics Certified Professionals, Netlash-bSeen, Semetis en These Days het Google Analytics Business Conference (GABC) op donderdag 03 mei 2012, in Hotel Le Meridien te Brussel.Er wordt een uiterst waardevol programma gepresenteerd met de meest geavanceerde technieken rond de online meet tool Google Analytics. Drie van de elf sprekers zijn mensen van het Google Analytics team uit de UK en US.

Er zijn twee doelstellingen met dit GABC event. Ten eerste, het evangeliseren van Web Analytics advanced toepassingen op de Belgische markt met een concrete, hands-on marketing en technische aanpak. Dit op een heel transparante manier door sprekers met de meeste kennis op de markt. 

Een andere doelstelling is het bevorderen van de interesse in een diepgaand gebruik van Google Analytics, die verder reikt dan de eenvoudige productionele en technische implementatie die de meesten slechts doen. De focus ligt op het business-applicatie gedeelte van de tool en de 3 Certified Professionals hun kennis en ervaring.

"Dit is de eerste versie van het event en de reden waarom we dit organiseren, is omdat we een sterke vraag voelen vanuit de markt om nog meer kennis te verwerven rond het gebruik van Google Analytics. Kennis die verder reikt dan de basiskennis die  de meeste bedrijven hebben," zegt Marnik D'Hoore, founder van Bloovi en organisator van het GABC event.

Progamma

De inhoud van het programma is zo samengesteld dat het de meest waardevolle kennis bevat die op de markt beschikbaar is. Het GABC-programma focust zich op zowel de technische maar vooral op de marketing- en businesskant. 

"Concrete casestudies en aanbevelingen die marketing managers, online marketeers, e-commerce managers direct kunnen toepassen in hun dagelijkse business", zegt Gabriel Goldberg, directeur van Semetis.   "Absoluut geen sprake van commerciële speeches. Ons doel is om de Belgische markt verder op te voeden naar een ‘meetfilosofie' ", zegt Bart De Waele, CEO bij Netlash-bSeen. "Daarom dat we het zeer belangrijk vinden om samen met onze collega's dergelijke events te co-organiseren."

"Google heeft hun support getoond om met de drie gecertificeerde Google Analytics partners de markt verder te ontwikkelen op vlak van Google Analytics gebruik. Concreet betekent dit dat er drie sprekers vanuit de US en de UK op het GABC event komen spreken", zegt Siegried Dierickx, Head of Digital Performance Marketing Measurement bij These Days.



"Op het event willen we zowel de adverteerder, de e-commerce bedrijven  en ook de webbedrijven/agencies bereiken. Zo zal men beter begrijpen welke de voordelen zijn om met professionele Google Analytics specialisten te werken met als doel hun online resultaten te maximaliseren" , zegt Marnik D'Hoore van Bloovi.

De belangrijkste thema's op het programma zijn : de toekomst van Google Analytics, gepersonaliseerde dashboards om de online groei te ondersteunen, campagne tracken om ROI te optimaliseren, hoe acties & events traceren, analyse van seizoensgebonden producten, het begrijpen van ingestelde doelen en funnel-analyse, analyse van klik data, wat en waarom zijn de Analytics API's en uiteraard verschillende case studies uit de praktijk.

Sprekers

De sprekers zelf moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen. Het zijn stuk voor stuk mensen die actief zijn on the field en hun kennis en ervaring vanuit de praktijk hebben opgedaan. 

Alle info en inschrijvingen : www.gabc.be -  Vroegboekkortingen t.e.m. 29 februari : € 250 i.p.v. € 299 )



--  --

Kan je dit artikel appreciëren? Deel het dan hieronder via Twitter, Facebook of Linkedin.

Volg je @bloovi al op Twitter? #bloovi