Vorige week maakte de American Marketing Association Foundation (AMAF) ‘How Cool Brands Stay Hot: Branding to Generation Y' bekend als winnaar van de 2012 Berry-AMA Book Prize voor het beste marketingboek. Deze prijs erkent boeken met innovatieve ideeën die een belangrijke impact op marketing en aanverwante domeinen hebben gehad en opvallen door hun uitmuntendheid.
How cool, brands stay hot
‘How Cool Brands Stay Hot' (in het Nederlands ‘Maak je merk cool') van Joeri Van den Bergh en Mattias Behrer legt uit dat de generatie Y (13- tot 29-jarigen) de meest marketingbewuste en reclamekritische generatie ooit is.
Boordevol casestudies
Het boek beschrijft wat de generatie Y drijft en hoe u ze kunt bereiken. ‘How Cool Brands Stay Hot' zit boordevol casestudies en interviews met internationale marketingmanagers van succesvolle merken zoals Jack&Jones, Nokia, H&M, Nike, Levis en Coca-Cola. De tweede uitgave die in maart 2013 verschijnt, zal naast nieuwe en ge-update casestudy's ook exclusieve interviews bevatten met CMO's van bedrijven zoals Converse, KFC, BBC, Abercrombie&Fitch, Heinz, MasterCard en Diesel.
Jury
De jury van de Berry-AMA Book Prize bestond uit vijf marketingexperts onder leiding van AMA VP Publications Robert Lusch en stelde dat "How Cool Brands Stay Hot een absolute must-read is voor iedereen die zijn marketing wil richten op de generatie Y. Zodra u erin begint te lezen, zult u onmiddellijk nota's beginnen maken over hoe u uw merk nog aantrekkelijker kunt maken voor de generatie Y".
Winnende medeauteur Joeri Van den Bergh: "We zijn erg blij met deze Amerikaanse erkenning. Ik denk dat ons boek beantwoordt aan de behoefte om de nieuwe, machtige generatie van consumenten te begrijpen. De generatie Y is een mediabewuste bende die marketeers ertoe aanzet om branding en communicatie anders te benaderen."
Stay Alive Foundation
De auteurs schonken hun geldprijs van $ 1.000 aan de Staying Alive Foundation. Staying Alive is een initiatief van MTV International ter bevordering van hiv-preventie, ter promotie van een veiligere levensstijl en ter bestrijding van het stigma en de discriminatie die de aidsepidemie verder blijven voeden.
De 2012 Berry-AMA Book Prize
De 2012 Berry-AMA Book Prize is al de tweede prijs voor 'How Cool Brands Stay Hot'. Vorig jaar won het boek de award ‘2011 Marketing Book of the year' van Expert Marketer (op basis van de stemmen van 2.154 marketeers uit 85 verschillende landen).
Heb je zelf nieuws over je bedrijf?Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.