Linkedin boert beter en beter. Hun omzet nam in het derde kwartaal flink toe. Met 81% of tot 252 miljoen dollar. Netto bleef hier 2,3 miljoen dollar van over. Nochtans was er vorig jaar nog een verlies van 1,6 miljoen dollar. 

De ebitda van dit derde kwartaal bedroeg 56 miljoen dollar, wat meer dan een verdubbeling was dan het jaar ervoor (24,7 miljoen dollar). Topman van Linkedin,  Jeff Weiner, omschrijft deze cijfers als "een solide groei".

Vanwaar komt de groei? 

De sterke omzetsstijging komt vooral door de premium diensten die met maar liefst 74 procent is toegenomen.

Verdere vewachtingen

Omwille van deze goede cijfers en een aantal mooie vooruitzichten heeft LinkedIn zijn omzetverwachting voor het hele boekjaar verhoogd. Verwacht wordt dat de opbrengsten zullen schommelen tussen de 939 en 944 miljoen dollar. Ook van de winst verwacht men betere resultaten.

Ook andere sites doen het goed. 

Zo heeft recensiesite Yelp in zijn vierde kwartaal (binnen een gebroken boekjaar) zijn verlies weten te beperken tot 2 miljoen dollar. Dit op een  omzet van 36,4 miljoen dollar. Wat het aantal recensies betreft, zijn deze gestegen met 49% of tot 33 miljoen. Nochtans verwacht Yelp veel van mobiel. Hun app staat op méér dan 8 miljoen smartphones.

Ook bepaalde reissites doen het niet slecht.  Zo meldde Priceline en TripAdvisor ook mooie cijfers. De winst van Priceline steeg in het derde kwartaal naar 596,6 miljoen dollar. Hierdoor steeg het aandeel met 11,66% per aandeel. Die omzet was hoger dan analisten hadden berekend. Nl. niet 1,66 maar 1,71 miljard dollar.

TripAdvisor meldde een winststijging van 9% of tot 59,4 miljoen dollar. Vorig jaar bedroeg die winst 54,3 miljoen dollar. Hun omzet steeg naar 210,9 miljoen dollar. Die omzetsstijging kwam o.a.  door abonnementen en advertentie-inkomsten.

Vond je dit artikel waardevol? 
Deel het dan hieronder via Twitter, Facebook of Linkedin. Volg je @bloovi al op Twitter? #bloovi