Prophets is 5 keer genomineerd voor de IMC European Awards. Geen enkele andere Europese finalist kreeg zoveel nominaties achter zijn naam. Prophets werd geselecteerd voor zijn opgemerkte campagne ‘A Phygital tour of the MAS', ter gelegenheid van de opening van het nieuwe Antwerpse ‘Museum aan de Stroom'.

IMC European Awards

De IMC European Awards bekronen campagnes die zich onderscheiden op het vlak van Integrated Marketing Communications. Zeven weken lang bogen 53 ervaren juryleden uit de sector zich over alle inzendingen. Alleen campagnes die eerder een nationale IMC award wonnen, kwamen hiervoor in aanmerking. De campagne ‘A Phygital tour of the MAS' leverde Prophets nominaties op in vijf verschillende categorieën.

Zo dingt Prophets mee voor een award in de categorieën ‘Integrated Communication', ‘Innovative Idea or Concept', ‘Brand-building', ‘Product Launch/Relaunch/Trial Campaigns' en ‘Direct 1:1 Communication and Digital Communication'.

MAS

Met ‘A Phygital tour of the MAS' bracht Prophets het nieuwe Antwerpse ‘Museum aan de Stroom' wereldwijd onder de aandacht. Via de pijltjestoetsen op hun pc konden webgasten de gidsen van het MAS door het museum loodsen. Elke gids droeg een camera. Op die manier keken digitale bezoekers als het ware door de ogen van de gids en konden ze in ‘real time' een virtuele tour maken langs de exposities.

Nationale IMC Award en 2 IAB MIXX-awards

Eerder won Prophets voor deze wereldprimeur al een nationale IMC Award en 2 IAB MIXX-awards. Of daar ook nog één of meer IMC European Awards bijkomen, weten we bij de uitreiking in december.

-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi