Skype heeft een advertentievriendelijk platform herbouwt voor Windows 8. Begin 2013 worden drie componenten uitgerold. Dit in verschillende fases.Wat bieden deze drie componenten en hoe zal Skype evolueren op vlak van online advertenties.
"We zetten enorm veel in op mobiel", zegt Sandhya Venkatachalam, General Manager binnen advertenties en monetization van Skype. "Dat wordt de toekomst van Skype"
Eerste component
Het eerste component biedt de mogelijkheid om op de huidige conversatie Advertenties voort te bouwen door mensen in een Skype-gesprek content te delen en hierop samen te werken.
Bijvoorbeeld : twee auto shoppers die vanop verschillende locaties hun ideale auto kunnen configureren en samen aanpassen.
Tweede component
De tweede component is gesponsorde content die inhoud die gesprekspartners moet aanmoedigen om deze te delen.
Bijvoorbeeld : Een luchtvaartmaatschappij kan, in plaats om klassieke display advertising te adverteren, info delen met het Skype-publiek omtrent vakantieplekken voor de volgende vakantie. Deze luchtvaartmaatschappij kan binnen Skype een branded reisplanningstool ontwikkelen.
Derde component
"De derde component zou een soort van hardnekkige, merk-aanwezigheid in Skype zijn", zegt Venkatachalam. "Waarbij gebruikers ervoor kunnen kiezen om in een "permanente dialoog" te treden met merken.
Alhoewel dit aanbod vergelijkbaar is met die van Facebook en andere sociale netwerken, is het verschil dat Skype merken advertentiemogelijkheden aanbiedt die meer zou gericht zijn naar kleinere, meer persoonlijke ervaringen. In de aard van een vertrouwelijk gesprek die zich niet voordoen op de grote sociale netwerken. En Skype is natuurlijk gekend voor deze vorm van persoonlijk en vertrouwelijke conversaties.
Om te starten, zullen de advertentie-mogelijkheden alleen beschikbaar zijn voor apparaten met Windows 8, het nieuwe besturingssysteem van Microsoft. Na verloop van tijd zullen de advertenties ook Android-en iOS-apparaten ondersteunen.
Het mag duidelijk zijn dat Microsoft, die Skype overgekocht in 2011, zijn platform wil laten renderen. En dit willen ze blijkbaar doen met een innovatieve manier van online advertising.
------
Vond je dit artikel waardevol?
Deel het dan hieronder via Twitter, Facebook of Linkedin.
Volg je @bloovi al op Twitter? #bloovi