Jaarlijks worden in België alleen al meer dan 9596 vrouwen gediagnosticeerd met borstkanker, dat is 1 op 9. Deze vorm van kanker is dan ook de meest voorkomende vorm van kanker bij vrouwen. Tijdens de internationale borstkanker maand wil Stichting Tegen Kanker dan ook de aandacht vestigen op het belang van wetenschappelijk onderzoek in de strijd tegen deze slepende ziekte. Hiervoor nam het communicatieagentschap These Days onder de arm die een digitale fundraising campagne uitwerkte.

Dankzij investeringen in wetenschappelijk onderzoek zijn onderzoekers erin geslaagd de overlevingskans van borstkanker te verhogen tot 75% (dit is een gemiddelde van alle types in alle stadia). Tijdens de internationale borstkanker maand, wil Stichting Tegen Kanker dan ook graag de aandacht vestigen op het belang van dit type wetenschappelijk onderzoek en de nood aan financiële steun om de geneeskansen nog hoger te krijgen. Want als de overlevingskans 75% is, betekent dit dat er nog altijd 1 op de 4 patiënten bepaalde types van borstkanker niet overleeft.

Samen met communicatieagentschap These Days, lanceert de organisatie daarom een digitale fundraising campagne om zo het nodige geld in te zamelen om verder borstkanker onderzoek te faciliteren in de nabije toekomst.

Onder het motto ‘Borstkanker raakt ons allemaal' wil de Stichting duiden dat kanker niet alleen een strijd is die gestreden wordt door patiënten en familie, maar ook door onderzoekers.

Op de website www.ikbengeraakt.be kan je zelf een donatie schenken. Je kan ook een online spaarteam aanmaken en zo vrienden aansporen om samen de strijd tegen kanker een financieel steuntje in de rug te geven.

De website wordt verder ondersteund met een memoflag in de Standaard, een direct mailing, een artikel in het magazine ‘Kankerinfo' en een flyer bij de Knack. Bekijk zeker ook het campagne filmpje:

-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi