The Web Marketing Association, die de WebAwards uitreikt, gaat elk jaar op zoek naar de crème de la crème onder de websites, dit in 96 categorieën. Communicatieagentschap These Days neemt maar liefst vier awards mee naar huis. Pioneer Steez, Ecolabel, The Smurfs en Telenet PRIME waren hierbij de grote winnaars en werden bekroond met de titel ‘Outstanding Website'.

Pioneer Steez

In de categorie ‘Electronics', slaagde These Days erin de jury te overtuigen met zijn Pioneer Steez website die de nieuwe Steez-lijn in de kijker zet, bestaande uit boombox audio producten speciaal ontworpen voor dansers. Het resultaat is een slimme HTML-5 website met parallax effect die niet alleen de aandacht trekt van ‘the urban scene', maar ook van menig design liefhebber.

Zo werd de website een tijd terug bekroond als site van de week door CSS Awards en site van de dag bij AWWWARDS en kwam hij op de FWA shortlist. Daarnaast nam Splashnology, één van de meest toonaangevende online design magazines, de Steez website op in zijn top 50 van de meest creatieve websites van 2011. Met als kers op de taart nu een WebAward.

De resultaten spreken voor zich:

Ecolabel – Pluck A Prize

In de categorie ‘Non-Profit' scoorde het agentschap met hun real-time campagne voor het Europese Ecolabel. Het Ecolabel is een initiatief van de Europese Unie dat reeds sinds 1992 bestaat en op een waaier aan productverpakkingen te herkennen is aan het blauw-groene bloemlogo. De Federale overheid wilde de bekendheid en herkenbaarheid van het label een extra duwtje in de rug geven en nam hiervoor agentschap These Days onder de arm.

Het resultaat is een evoluerende, real time campagne waarbij men kon deelnemen aan een wedstrijd op www.ecolabel.be en kans maakte op allerlei ecologisch verantwoorde prijzen. Wie het juiste antwoord op de twee wedstrijdvragen en de schiftingsvraag wist, maakte kans op zijn of haar eigen plantje in de serre van het Proefcentrum voor Sierteelt te Destelbergen. Aan elk plantje (10.000 in totaal) werd een duurzame prijs verbonden. Het type prijs werd bepaald door de kleur van de bloem.

Het ontluiken van de plantjes was live te volgen op de website. Om de twee uur wordt er een foto genomen van elk plantje in de serre te Destelbergen, zodat iedere deelnemer de groei van zijn/haar azalea live kon volgen op de site van Ecolabel en/of via Facebook en zo te weten kwam welke prijs hij/zij gewonnen had.

De resultaten van de jury:

The Smurfs

In the category ‘Toys', trok de website van The Smurfs meteen de aandacht van de jury. These Days ontwikkelde een speelse HTML-5 website die in lijn ligt met de leefwereld van de smurfen en de maker van de figuurtjes, Peyo, alle eer aandoet. Zo is de website ontworpen naar het werkblad van Peyo, waarin een aantal leuke animaties verwerkt zijn.

De resultaten en commentaren waren alvast lovend:

Commentaren jury:

"Well Done! Very interactive and dynamic!"

"Love it! The navigation is intuitive and quick. Lots of opportunities to engage users. Great use of space and content."

Telenet PRIME

Naast het klassieke basispakket, biedt Telenet sinds geruime tijd ook PRIME aan, een aanvullend abonnement waarbij Telenet klanten kunnen genieten van exclusieve filmpremières en favoriete series zonder reclame of onderbrekingen. Telenet besloot de PRIME website in een nieuw jasje te steken en deed hiervoor beroep op These Days.

Het eindresultaat omvat een innoverend design met focus op responsive awareness. Dankzij deze techniek is de nieuwe PRIME website toegankelijk op eender welk toestel. Of je nu surft via je computer, tablet of smartphone, de site past zich steeds perfect aan aan de grootte van het scherm waarbij zowel content als functionaliteit in functie staan van het type toestel. Er werden bovendien ook nog 2 grotere lay-outs ontwikkeld die rekening houden met HD en grote resoluties. Een extra troef voor Telenet als provider van digitale televisie in HD kwaliteit.

Hierbij de resultaten van de jury:

-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi