Sinds september breidt Zwembadstore, e-shop voor zwembaden en toebehoren, haar actieterrein uit. Dit concept, opgericht in 2009 en ontstaan uit de schoot van familiezaak Doe het zelf mét De Waele, heeft met haar nieuw overkoepelend merk Fundoo grootse plannen. Tot 2015 wil Fundoo elke maand minstens één nieuwe online shop lanceren. Met een focus op A-brands in fun, outdoor en doe-het-zelf is Fundoo alvast van start gegaan met haar eerste nieuwe wintershops: Brandhoutstore.be en Strooizoutstore.be.

Oorsprong concept

Broers Sven en Joeri De Waele staan aan de oorsprong van het concept. Sven (ex-Vlerick) was meteen gebeten door e-commerce en besloot in 2009 dan ook zijn eerste shop op te starten: Zwembadstore.be. In maart van 2012 vervoegde Joeri (ex-Mckinsey en Unilever) zijn broer. Met het oog op een Benelux-focus was hun eerste wapenfeit de lancering van Zwembadplanet.nl. En nu dus Fundoo. Met de doe-het-zelf-zaak als offline punt, dat voorlopig ook dienst doet als showroom, is het hun missie een brug te slaan tussen de online en offline wereld. "Een cross-channel aanpak is belangrijk om de klant mee te nemen in zijn aankoopproces" Stelt Sven. "Een klant die op zoek is naar een product kan zijn research eerst online doen, om vervolgens offline een kijkje te komen nemen bij ons. Dat versterkt de band met het product en bovendien groeit daarmee het vertrouwen in de online winkelervaring."

Samen België aanpakken

Joeri De Waele ziet hierin een opportuniteit voor het Belgische e-commerce landschap."De Belgen blijven achterop hinken als het gaat om e-commerce en steeds meer buitenlandse webshops richten hun pijlen op België. Kijk maar naar Zalando.be, Coolblue.be en Bol.com. Daar willen we iets aan doen. Samen met onze partners Studio Emma en Wijs proberen we hen met Fundoo een antwoord te bieden voor de Benelux."

Voor Fundoo beloven het alvast drukke tijden te worden. Later ongetwijfeld meer. Voor meer info: www.fundoo.be

-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi