Alken-Maes vroeg Strass om de site van Grimbergen abdijbier in een nieuw jasje te steken. In de komende maanden schrijven 5 gerenommeerde auteurs samen een "wisselthriller" in opdracht van Alken-Maes. Deze thriller werd via een e-reader module geïntegreerd binnen de site. Strass is mede verantwoordelijk voor het interactief luik: op de site en via Social Media bepalen de lezers het scenario van deze spannende thriller.
Alken-Maes is als nummer twee dé innovatieve challenger op de Belgische biermarkt. Met pilsmerken als Maes, Cristal, Desperados; de abdijbieren Grimbergen en Affligem en meerdere speciaalbieren zoals Mort Subite & Hapkin beschikt Alken-Maes over een mooi uitgebalanceerde merkenportefeuille. De concrete vraag: geef de Grimbergen-site een frisse hedendaagse look & feeel met veel respect voor de authenticiteit van het merk. Daarnaast hielden we rekening met een uniek experiment van Grimbergen: 5 gerenommeerde auteurs schrijven om beurt een hoofdstuk van de Grimbergen Wisselthriller.
De oplossing
Strass stak www.grimbergenbier.be in een nieuw jasje: de huidige corporate site werd opgefrist en we integreerden een interactieve e-reader module voor de Grimbergen Wisselthriller. De website werd voorzien van een responsive design: deze site wordt op pc, tablet en mobile optimaal weergegeven. Om de betrokkenheid bij dit verhaal te vergroten, voorzien we ook integraties met verschillende social media.