Nu donderdag, 28 maart 2013, organiseert dotProjects het seminarie ‘Definieer je KPI’s en automatiseer je dashboard’. Senior Web Analytics Expert, Daan Goor, toont hoe je best jouw KPI’s bepaalt en structureert in een geautomatiseerd dashboard.
Het nut van een KPI-dashboard
Tijdens het Event zal Senior Web Analyst, Daan Goor, meer uitleg geven over het nut van een KPI-dashboard.
“Het belangrijkste voordeel van een KPI-dashboard is ongetwijfeld dat je niet constant op zoek moet gaan naar de juiste cijfers. Je kan al het cijfermateriaal efficiënt raadplegen en actiegericht interpreteren. Op die manier kan je je tijd en energie in andere zaken steken zoals de optimalisatie van je campagnes,” zegt Daan Goor.
Een KPI-dashboard laat je toe om…
- je campagne- en websiteprestaties in een gestructureerde context te beoordelen.
- een overzichtelijke korte- en langetermijnanalyse van je campagne- en websiteprestaties te maken.
- dataprestaties te kunnen presenteren volgens de specifieke behoeftes van de verschillende afdelingen binnen je bedrijf .
- tijd en energie te besparen door orde te scheppen in de overvloed van data. …
Concreet in de praktijk
Stel, je hebt een aantal online campagnes lopen. De verschillende KPI-dashboards verstrekken nuttige info voor elk niveau binnen het bedrijf:
- De KPI-cockpit toont 1 cijfer voor alle campagnes. Daar heeft vooral de CEO baat bij, die dan in 1 oogopslag kan zien hoe de zaken ervoor staan.
- De KPI-scorecard geeft iets meer info over onder meer de campagneprestaties. Dat is dan weer handig voor mid-level en senior managers, die per campagne het belangrijkste cijfer te zien krijgen.
- De KPI-sheet geeft op zijn beurt alle gedetailleerde info voor alle campagnes. Superhandig voor executives, zoals marketeers. Op basis van die cijfers zien ze concreet op welk vlak ze de campagnes kunnen optimaliseren.
Laatste plaatsen
Indien je meer wil leren over het definiëren van KPI’s en het structureren van je KPI’s in een gautomatiseerd dashboard, dien je snel te zijn. Er zijn nog maar slechts enkele plaatsen vrij voor het event.
Praktisch
- Datum: donderdag 28 maart 2013
- Locatie: Claerhout Communicatieloft, Sint-Denijslaan 485, Gent
- Prijs: € 150 (incl. drank & lunch)
- Inschrijven kan hier