Wie vanaf 1 maart via social media een vraag stelt aan mobiele operator Mobile Vikings, wordt niet meer uitsluitend door een helpdeskmedewerker of marketeer geholpen. Boekhouders, managers, developers: ook zij staan de Vikings met raad en daad bij.

"Foto: Onlangs kreeg Mobile Vikings nog een trofee voor meest klantgerichte bedrijf 2012-2013 door TalkToo.be"

Social media opleidingen

Mobile Vikings draagt zijn leden, de Vikings, hoog in het vaandel. Om hen snel en makkelijk te helpen, kunnen ze onder meer bij het bedrijf terecht via de social media platforms Facebook en Twitter. Doorheen de dag volgen helpdeskmedewerkers of marketeers die op, ‘s avonds tussen 20 u. en 22 u. nemen nu ook anderen mee het roer over."Onze Vikings vormen het kloppend hart van ons bedrijf. We vinden het erg belangrijk dat iedereen voeling met hen heeft. Vandaar dit initiatief. Ook belangrijk is dat iedereen onze Vikings uiteraard op gepaste manier kan helpen. Daarom komen er interne social media opleidingen voor onze andere medewerkers." - Dorien Aerts (Chief Marketing Viking)

Credits

Om de enthousiastelingen te belonen die ‘s avonds de social media opvolgen, is een nieuw intern creditsyteem opgezet. Per shift verdienen medewerkers een aantal credits die ze kunnen inruilen voor onder meer boeken en herladingen, maar die ze ook kunnen opsparen samen met hun team voor teambuilding activiteiten.

Sterke groei

Deze evolutie past in een breder kader van recente veranderingen. Het bedrijf kende de laatste maanden een enorm sterke groei waarbij het aantal werknemers flink toenam. "Als iedereen zijn schouders onder ons gemeenschappelijk project zet, gaan we zeker en vast een mooie toekomst tegemoet. En daar zullen zowel de Vikings als onze eigen medewerkers de vruchten van plukken."  - Hans Similon (Chief Viking)

The Conversation Company in praktijk

Steven Van Belleghem, auteur van de het boek ‘The Conversation Company', vindt het fantastisch: "'Mobile Vikings heeft zijn groei te danken aan heel tevreden klanten. Deze mensen vertellen het verhaal van Mobile Vikings aan anderen en zo bouwt het bedrijf zijn reputatie op. Wat Mobile Vikings goed beseft, is dat elke medewerker verantwoordelijk is voor de goede klantenbeleving. Door nu ook elke medewerker een concrete service verantwoordelijkheid te geven, wordt dat heel concreet. Op deze manier staan medewerkers heel dicht bij de markt en stijgt hun betrokkenheid. Voor de leden van Mobile Vikings wordt de dienstverlening bovendien heel persoonlijk en alomtegenwoordig. Ik ken weinig bedrijven die zo aan positieve word-of-mouth werken: zowel je klanten als je medewerkers omvormen tot actieve ambassadeurs van het bedrijf. Dat komt inderdaad sterk in de buurt van de theorie uit mijn boek ‘The Conversation Company'."

Praktisch