Talktoo is een conversatiemanagement platform van Belgische bodem. TalkToo.be geeft bedrijven en consumenten de mogelijkheid om met elkaar in dialoog te gaan. Het idee is ontstaan begin 2011 en begon als 'KlachtenPunt.be'. Intussen is die naam aangepast naar TalkToo.be, omdat die naam niet meer strookte met de visie van de oprichter. TalkToo lanceert nu een vernieuwde versie van haar conversatieplatform.

Vernieuwd Platform

De missie van TalkToo is om de samenwerking van bedrijven en consumenten zodanig te stimuleren dat er enkel producten en diensten op de markt komen die volledig op maat van de consument zijn. Om dit te realiseren is luisteren en reageren op klantenervaringen een belangrijk gegeven. Om dat allemaal te kunnen bereiken lanceerde TalkToo vorige week haar vernieuwd platform.

Bepaal zelf je bedrijfsimago

Om gebruik te maken van het vernieuwde platform dien je je te registreren op talktoo.be, na de registratie kan je snel de activiteit van jouw bedrijf volgen en kan je jouw statistieken raadplegen. Zo krijgt elk bedrijf een unieke bedrijfsscore die berekend wordt aan de hand van een aantal factoren die ook publiekelijk zichtbaar zijn op het bedrijfsprofiel.

Andere statistieken geven aanvullend inzicht in de evolutie en prestaties van jouw bedrijf en vormen uitstekende werkinstrumenten. De uiteindelijke sleutel tot succes heb je als bedrijf steeds zelf in de hand.

“Een groot struikelblok is nog vaak de manier waarop klanten online benaderd en behandeld worden. Onze nieuwe beheerstool voor bedrijven voorziet in een eenvoudige interface om snel en correct te reageren op binnenkomende ervaringen,” zegt Yuri Hellyn van TalkToo. Om de dialoog te stimuleren hebben zowel klanten als bedrijven een maximum responstermijn. Bedrijven kunnen deze zelf bepalen en op die manier een extra service leveren aan hun klant.

Co-creatie is de toekomst

Luisteren naar jouw klant is de eerste stap, reageren de tweede, proactief handelen de derde en op een structurele manier samenwerken is de volgende stap. "Wij willen bedrijven helpen om samen met hun klant te werken aan de producten en diensten van morgen. Onze nieuwe co-creatie tool is een eerste stap in de goede richting." aldus Yuri Hellyn, bezieler van TalkToo.

De co-creatie tool laat in 5 fasen toe om een wild idee uit te werken tot een uniek concept, dit samen met de belangrijkste stakeholders van jouw bedrijf. Het kan zowel in een open (toegankelijk voor iedereen) of in een gesloten community (enkel op uitnodiging).

Verschillende accounts

De accounts op TalkToo worden voornamelijk ingedeeld op grootorde van een bedrijf. Ieder account krijgt een aantal credits waarmee een interactie met een klant kan worden aangegaan. Het is een soort 'prepaid' systeem waarbij er iedere maand terug credits op het account komen. Er is ook een gratis versie beschikbaar,  weliswaar met beperkte functionaliteiten.

De toekomst brengt nog meer

Vandaag gebruiken al meer dan 50 bedrijven het platform TalkToo.be en zijn er een kleine 15.000 (overwegend Vlaamse) consumenten actief op TalkToo. "We willen steeds verder blijven evolueren en nieuwigheden voorzien. Zo komen er binnenkort een aantal tools waarbij bedrijven actief klantenervaringen kunnen opsporen. We richten ons ook op het nog steeds groeiende segment van webwinkels en hun noden. Tegelijk zijn er concrete plannen om het platform uit te breiden naar Wallonië, Nederland en Frankrijk. Dat hopen we in het najaar te kunnen realiseren," zegt Hellyn.

Praktisch