Google brengt zijn vernieuwde versie van Analytics, genaamd Universal Analytics, uit als Public Beta. Universal Analytics zal bezoekersdata kunnen verzamelen over verschillende apparaten en apps heen.

Vandaag surfen steeds meer mensen op het internet met verschillende apparaten en switchen we vlot van tablet naar een laptop en terug naar een smartphone. Voor bedrijven is het enorm interessant om deze data op te volgen en het gebruik van hun klanten te meten. Maar deze grote hoeveelheden te kunnen meten staan bedrijven voor een grote uitdaging.

Multi-Device Consumer Journey

Daarom heeft Google Universal Analytics gelanceerd. Deze versie van Analytics zal bedrijven toelaten om de zogenaamde ‘multi-device consumer-journey’ te begrijpen. Om nog meer klanten kennis te laten maken met deze mogelijkheden geeft Google de kans aan alle Google Analytics gebruikers om Universal Analytics te proberen.

Met Universal Analytics kunnen bedrijven volgende data analyseren:

  • via welke kanalen vinden klanten hun weg vinden naar jouw business
  • insights bieden over de performance van mobiele applicaties
  • het verbeteren van lead generatie & ROI voor zowel online als offline interacties
  • analyseren welke kanalen het meest rendabel zijn

Voor meer informatie over Universal Analytics kan je hier een kijkje nemen. Een testimonial over hoe bedrijven kunnen omgaan met deze vernieuwde Analytics kan je in onderstaand filmpje vinden:

Google Analytics Business Conference

Deze update van Google Analytics zal ook uitvoerig aan bod komen tijdens de keynote speech van Paul Muretop het Google Analytics Business Conference event, dat door Bloovi georganiseerd wordt in op 30 mei. Meer informatie over het event kan je hier vinden.