Vlaamse startup SocialExpress haalt 250.000 euro op aan kapitaal bij investeerders uit België en Nederland. SocialExpress is opgericht door de 24-jarige ondernemer Ivo Minjauw. Binnenkort verhuist de startup naar Boston in de VS.

Wat is SocialExpress?

SocialExpress laat social media managers toe om activiteit rond merken en producten op sociale netwerken zoals Facebook & Twitter te monitoren. De software van SocialExpress laat toe dat social media managers discussies op sociale media kunnen monitoren.

Op Maat gemaakte Rapportages

“Omdat zowat alle afdelingen binnen grote bedrijven verschillende noden en KPI’s hebben, vergt het voor marketeers heel wat tijd en gezwoeg om op maat gemaakte rapportages te bouwen die alle interne stakeholders tevreden stellen”, vertelt de Kortrijkse student. “Vaak zitten ze nog handmatig te knutselen in Excel en in Powerpoint, wat alles behalve efficiënt is.”

“Met SocialExpress hebben we een online platform ontwikkeld dat die rapportering naar belanghebbenden vergemakkelijkt. Onze tool haalt de data van de sociale netwerken, en haakt ook in op bestaande social crm-platformen als Radian 6 en TwitSpark die dergelijke functionaliteit niet aanbieden omdat ze focussen op customer care,” zegt Minjauw aan DataNews.

Investering

De investering van 250.000 euro zal gebruikt worden om de productontwikkeling en de go-to-market strategie van SocialExpress verder te ontwikkelen. Developer Niels Dequeker werd aangetrokken om de start-up mee te gaan leiden aan de technische kant. Vanaf de zomer wil het team zijn geluk gaan beproeven in de VS, en wordt er verhuisd van Amsterdam naar Boston.

Tijdswinst

Gebruikers kunnen op een simpele manier de data weergeven en delen met anderen. “Ondernemingen met een zekere omvang kunnen daardoor al snel een tijdwinst van 75 procent optekenen”, beweert de jonge CEO. 

Praktisch