Boondoggle is op zoek naar versterking. Om de juiste mensen te rekruteren, pakt het bureau uit met een opmerkelijke campagne op de grootste Belgische marketing- en communicatiewebsites: een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruiken. In bovenstaande video kan je zien hoe ze dat precies aanpakten:

Feit: reclamemensen gebruiken zélf adblockers

Adblockers zijn de vijand van de reclamesector, zou je denken. Toch gebruiken heel wat reclamemensen zélf een adblocker. Zo’n 10% van de bezoekers van mm.be blokkeert reclame.

“Dat zijn volgens ons de mensen die het, net als wij, anders willen aanpakken”, aldus Creative Director Sam De Vriendt. “Wij bouwen merken liever rond innovatieve services waar mensen echt iets aan hebben.”

Adblockende ad people kregen speciale boodschap

Om deze doelgroep, de adblockende ad people, te bereiken, installeerde Boondoggle een plugin bij mm.be, pub.be en ook op onze website, die het mogelijk maakt om adblock-gebruikers toch een boodschap te tonen. Ze kregen deze boodschap te zien: “You block ads, even if you work in advertising? Then maybe you’re the person we’re looking for.”  De banner linkt door naar alle openstaande functies bij Boondoggle.