Bron foto: Shutterstock
Voor bedrijven is social media niet meer weg te denken binnen hun algmene strategie. Iedereen zegt namelijk dat een bedrijf dat niet op social media rondhangt, niet mee is en de wensen/behoeften van de consument niet naar behoren kan inschatten. Dan rest er ons de vraag: hoeveel mensen zitten er nu eigenlijk op social media?
Analyse door Jaap Van Zessen
Jaap Van Zessen, een social media analyst, heeft ervoor gezorgd dat we anno 2015 een volledig overzicht hebben over de Nederlandse gebruikers van social media.
In de eerste grafiek is de app Snapchat niet opgenomen, omdat men in dit geval spreekt over een gesloten netwerk.
Maar wat dan met Snapchat?
Veel bedrijven vergeten Snapchat, aangezien dit een gesloten netwerk is, dat onder vrienden wordt gebruikt. Toch kan deze app helpen om als bedrijf te personaliseren en om je klanten, consumenten op een directe wijze aan te spreken.
Het effect van Snapchat is niet te onderschatten. Een levensverhaal kan maar 24 uur bekeken worden, dus je voelt de druk om dat verhaal te bekijken. Ook heeft Snapchat jouw onverdeelde aandacht, want een foto/video bekijken zonder je vinger op het scherm te houden, is gewoonweg onmogelijk. Hieronder is dus een grafiek te zien, waar ook Snapchat op staat:
Bron: Buzzcapture