Elke marketingafdeling krijgt er hoofdpijn van: de snelheid waarmee consumenten traditionele advertising de rug toekeren en zelf informatie zoeken over hun volgende aankoop. Advertenties bedenken, slimme slogans uitdokteren en de harten van consumenten winnen door hun lees-of kijkervaring te onderbreken met … reclame. Zo werkt het niet meer.

Of beter; het volstaat niet meer. Er wordt nog amper geklikt op banners, TV-advertenties worden uitgesteld en nooit meer bekeken, directe mailings belanden rechtstreeks in de prullenbak. Interrupt advertising heeft nog een plaats in de traditionele marketing-mix, maar de efficiëntie ervan neemt enorm af. Als consument stippel je vandaag zelf je parcours uit, en alle informatie die je nodig hebt ligt op het web te rapen.

Wat een marketeer vandaag nodig heeft, is een totale strategie die op nieuwe realiteit inspeelt. Een strategie die werkt én implementeerbaar is. Die rechtstreeks klanten oplevert, meetbaar is en een duidelijke ROI biedt. Als je jouw digitale strategie in resultaten én meetbare cijfers wil omzetten, wordt het tijd om Inbound Marketing op je agenda te zetten.

Meer weten? Hier is alvast onze snelcursus Inbound Marketing - het volledige verhaal vertellen we op 2 juni tijdens Conversion Day, met enkele unieke topsprekers.

Inbound Marketing in 4 eenvoudige stappen

Wil je dit artikel verder lezen? Klik hier.