Moeten we je nog vertellen dat de marketing achter Tomorrowland steengoed is? Elk jaar opnieuw is het event in een mum van tijd uitverkocht, alleen al vanwege de belevenis die erachter schuilt. En: hoewel de tickets voor onze WebTomorrow conference nog steeds verkrijgbaar zijn, vertoont het flink wat gelijkenissen met Tomorrowland. Buiten de naam, dan.

1. Visie als vertrekpunt

Fantastisch hoe Tomorrowland vertrekt vanuit de visie dat iedereen anders is en we tóch allemaal bij elkaar horen. Dat zie je enerzijds aan de fantastische main stage, waar jaarlijks enkele topnamen als David Guetta het festivalterrein De Schorre uit zijn voegen doen barsten. En anderzijds aan de diverse kleinere podia waar verschillende muziekkeuzes aan bod komen. Natuurlijk heb je ook al gelet op de over-the-top maar prachtige setting: eentje die gewoonweg inspiratie uitstraalt!

Bij Bloovi kiezen we misschien wel voor Flanders Expo, toch staat ook ons ochtendprogramma bol van topsprekers (voorlopig vier, om precies te zijn). Net zoals op Tomorrowland is er in het namiddagprogramma van Webtomorrow voor ieder wat wils.

We verwelkomen je er met veel plezier in onze Disruption & Innovation Room, Future of Marketing Room en onze Startup Room! Toegegeven: we zijn trots op onze setting, maar met WebTomorrow creëren we op een alternatieve manier diepgang. In elke room kan je interessante talks en interviews bijwonen - dus niet zomaar een reeks presentaties, gegeven door sprekers op een groot podium. Door echte conversaties aan te gaan met onze sprekers, leer jij meteen hun persoonlijkheid en achtergrond kennen.

=> Ontdek hier welke sprekers er op het programma staan

2. Interessante mensen samenbrengen

Elke zomer brengt Tomorrowland mensen samen van over de hele wereld, en dat op de bijna heilige graszoden in Boom. Iedere festivalganger heeft misschien wel een bepaalde cultuur en een verschillende achtergrond, maar alle bezoekers hebben hetzelfde doel: de Tomorrowland experience beleven.

Ook WebTomorrow trekt verschillende types en profielen aan. Van CMO en CEO tot jonge start-up of marketeer: ieder van hen heeft interesse in the future of digital. Dé rode draad van onze conferentie!

=> Ontdek hier wie nu al reeds een ticket kocht

3. IJzersterke content die de belevenis versterkt

Tomorrowland heeft overduidelijk kaas gegeten van content marketing: de organisatie pakt vaker uit met perstitels als “Nu kan je ook trouwen op Tomorrowland” of “Roger van Damme en Wout Bru koken op Tomorrowland”. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het fameuze aftermovie-concept, het filmpje dat jou het event laat herbeleven. De editie van 2015 werd meer dan 15 miljoen keer bekeken en bijna 500.000 keer gedeeld op social media.

Akkoord, onze bezoekers zullen op WebTomorrow niet zomaar met elkaar in het huwelijksbootje treden. Wél inspireren we onze community met experts die diepgaande inzichten en kennis delen. Deze sprekers zijn één voor één toppers in hun vak. De komende weken delen we al massaal voorproefjes van interessante content via WebTomorrow.gent. Dus: als jij dit artikel deelt, bereiken we misschien ook wel die kaap waar we voorlopig enkel van kunnen dromen?

=> Ontdek nu al de inspirerende content die een tipje van de WebTomorrow sluier licht

Praktisch: