De beste prijsstrategie voor je product of dienst? 3 handige tips:

De beste prijsstrategie voor je product of dienst? 3 handige tips:

Na een geslaagde eerste minireeks serveren we jou opnieuw vijf korte video’s waarin sales expert Michael Humblet, in samenwerking met Bloovi, diverse sales gerelateerde topics behandelt en daarbij zeer pragmatische tips en tricks deelt. In deze eerste aflevering gaat het over prijsstrategieën.

Wat is de beste prijsstrategie om jouw product of dienst in de markt te zetten? Deze drie tips helpen om de klant voor jou te winnen:

Tip 1: Pas pre-framing techniek toe

Geef de klant naast je initiële offerte steeds 2 tot 3 extra keuzemogelijkheden tegen een andere prijs, waaronder je duurste offer. Zo heeft je klant de keuze en kan hij aan een tarief starten dat hem op dat moment het beste uitkomt.

Tip 2: Geef bij elke offerte een upsell

Wanneer je een offerte opmaakt voor een klant, steek er dan minstens 1 extra optie bij die past bij de initiële offerte. Meestal wordt deze optie gewoon genomen, zonder dat de klant er expliciet naar gevraagd heeft. Als de klant klaar is om te kopen dan neemt die graag extra opties. Gebruik dit om je marges te optimaliseren.

Tip 3: Hou je offerte eenvoudig

Hoe eenvoudiger de offerte, hoe duidelijker dit voor de klant is. Zorg ervoor dat een klant weinig tot geen fricties ervaart om akkoord te gaan met een offerte. Vanaf dat er een beetje twijfel mogelijk is, daalt de kans aanzienlijk dat die akkoord gaat met je voorstel.

De vorige afleveringen gemist? Die kan je allemaal hier bekijken.

Connecteer met 81.864 abonnees
Schrijf u in voor onze wekelijkse nieuwsbrief