Hoe bouw je thought leadership op en kan je leads genereren met jouw expertise?

Hoe bouw je thought leadership op en kan je leads genereren met jouw expertise?

Sales Expert Michael Humblet legt in de laatste episode van deze mini-videoserie voor Bloovi uit hoe je thought leader wordt en je je eigen expertise kan gebruiken om leads te gaan genereren. “Wij hebben het allemaal druk, maar dat geldt ook voor je concurrenten. Doorbreek dit patroon door net dingen te doen die moeilijk lijken.”

Het batchproductie-model

Als experts of firma’s willen schalen, gaan ze heel snel vastlopen op de vraag hoe ze content moeten produceren en waar ze die dan moeten halen. Voor het antwoord hoef je nochtans niet ver te zoeken: de content zit bij jezelf en bij de experts in je organisatie. Het lijkt een enorme berg werk, maar dat is niet het geval. Want de oplossing is heel eenvoudig: batchproductie. Organiseer om de 6 weken één dag waarop je van ‘s morgens tot ‘s avonds content laat produceren door je experten. Laat hen spreken over wat ze het beste kennen: hun expertise.

Je zal het al gemerkt hebben: het begin is al niet altijd even makkelijk maar eens je goed op dreef bent, kan je wel een tijdje doorgaan. Het formaat waarin je die content gaat maken (video, blog, podcast, webinar,..), zal bepalen welke productiehoeveelheid op één dag haalbaar is.

Op die manier kan je op één dag heel veel content produceren. Vervolgens distribueer je die op de kanalen naar keuze en kan je het gemakkelijk volhouden. Wij hebben het allemaal gigantisch druk, maar dat geldt ook voor je concurrenten. Doorbreek dit patroon door net dingen te doen die moeilijk lijken.

Eerst aandacht wekken, dan vertrouwen winnen

Maar hoe lang moet je dit dan volhouden om enig effect te zien? Niemand kent jou, dat is je grootste probleem. Stap 1 is de aandacht creëren. Verwacht dus niet dat jouw eerste posts onmiddellijk veel tractie gaan genereren. Focus vooral op de eigen expertise. Hoe meer je jezelf blijft, hoe beter dit werkt voor de 2de stap.

Pas nadat je enige tijd op een consistente manier content hebt geproduceerd en gedistribueerd, komt jouw echt publiek bovendrijven

Pas nadat je gedurende langere tijd op een consistente manier content hebt geproduceerd en gedistribueerd, komt jouw echt publiek bovendrijven. Van zodra deze gaan interageren en je content spontaan sharen, komen we bij de 2de stap: vertrouwen. Je moet rekenen op minstens 6 tot 9 weken vooraleer mensen jou echt gaan vertrouwen.

Inbound traffic

Consistentie is dus de sleutel, vandaar dat ik tot het batch productie model ben gekomen. De bedoeling van deze eerste twee stappen is om inbound verkeer op te bouwen. Mensen zijn nieuwsgierig en komen op den duur spontaan een kijkje nemen op je website. Dit levert jou heel veel interessante data op die je nodig gaat hebben voor de volgende stappen. Opgelet, want de grootste fout die je hier kan maken, is te pusherig zijn en continu proberen te verkopen. Dit gaat voor alle duidelijkheid niet werken!

Eenmaal je de aandacht en het vertrouwen van je doelpubliek hebt, dan pas is het tijd om te gaan schalen je distributiemechanismen uitgebreid te testen door jouw content proactief te gaan pushen (denk aan adds, proactieve linkedIn messages,.…). Customers don’t buy from people they like, they buy from those they trust!


In onderstaande video leg ik uit welke fases je zal doorgaan om een echte thought leader te worden.

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 91.068 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief