Wat is het grootste probleem in sales en hoe los je dit eenvoudig op?

Wat is het grootste probleem in sales en hoe los je dit eenvoudig op?

Waarom hebben we het zo moeilijk om onze business te schalen? Het antwoord op deze vraag is kort maar krachtig: nobody knows you. Een basiselement dat zodanig vaak wordt vergeten, dat sales expert Michael Humblet het nodig achtte om er een (gelijknamig) boek aan te weiden. “Je grootste probleem is dat niemand jou kent.” In deze eerste aflevering van een nieuwe miniserie van vijf snackable video’s die hij exclusief voor Bloovi maakte, legt Humblet glashelder uit hoe je dit euvel wegwerkt.

Mensen kopen van mensen

Er zijn zoveel mensen die erg goed zijn in hun vak maar niemand in de buitenwereld weet daarvan. Ze zijn bang om hun expertise te delen omdat ‘er altijd wel iemand beter is’, of omdat ze niet weten hoe ze eraan moeten beginnen. Of ze verstoppen zich achter de firma. De grote vraag die je daarbij moet stellen is: wat werkt het beste? Personal branding of company branding?

Mensen kopen van mensen, want mensen vertrouwen mensen. Dus het is duidelijk dat je beide nodig hebt. Maar als iedereen zich enkel richt op het bedrijf, dan mis je een ongelooflijke opportuniteit om extra leads en business te gaan genereren.

Vertrouwen moet je verdienen

Veel ondernemers vergeten echter de basis: niemand kent jou! Klassieke verkoop begint steeds met het product of gaat uit van het probleem van de prospect. Maar wat als we deze flow kunnen omdraaien? Wat als mensen naar jou komen voor je expertise, voor wat jij zo goed kent? Personal branding is dus heel belangrijk voor sales, je moet dus ook jezelf willen en vooral durven schalen. Dit is veel krachtiger en gaat ook veel sneller.

Het staat of valt allemaal met één ding en dat ben jij! Houd er wel rekening mee dat een dergelijke aanpak tijd nodig heeft omdat mensen jou niet onmiddellijk gaan vertrouwen.

In onderstaande video legt Michael Humblet uit hoe en waarom je de basis van verkoop anders moet aanpakken. Volgende week deel 2 van deze miniserie.

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 85.252 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief