Vijf op een rij: een blik in het leven van Bert Van Wassenhove

Vijf op een rij: een blik in het leven van Bert Van Wassenhove

Topondernemers zijn hot in België. Ze schitteren in diverse televisieprogramma's, komen uitgebreid aan het woord in kranten en tijdschriften, en worden door start-up ondernemers aanbeden als waren het rockgoden. Maar vaak laten deze vertrouwde sterren aan het ondernemersfirmament ons niet zo makkelijk toe in hun persoonlijke leefwereld, hebben we geen flauw benul van wat ze in hun vrije tijd doen, wat hun favoriete boek is en aan welke hobby ze graag geld spenderen. Je komt het allemaal te weten in onze nieuwe wekelijkse rubriek ‘vijf op een rij’. Deze week: Bert Van Wassenhove, ondernemer met een passie voor digitale media en innovatieve businessmodellen. Maar ook blogger, podcast interviewer, auteur ('Een digitaal marketingplan in 100 dagen'), veelgevraagd spreker alsook start-up mentor én investeerder.

Hoe kan je naast je drukke ondernemersbestaan het best ontspannen?

“Ik kan mij helemaal verliezen in het sleutelen aan mijn oude motorfietsen en scooters, en het ombouwen van onze 4x4 reisauto tot een volwaardig expeditievoertuig.”

Waaraan geef je graag geld uit?

“In dezelfde categorie 'ontspanning' investeer ik nogal wat in die voertuigen. En verder laat ik mij al eens gaan in de lokale stripwinkel en whisky shop.”

Welk recent boek kan je iedereen aanraden? Waarom?

“De Monnik van Mokka. Dave Eggers schreef hier een spannend en avontuurlijk boek dat uiteindelijk het waargebeurd verhaal blijkt te zijn van een ondernemer die passie, zakelijk inzicht en een sociaal doel perfect weet te combineren. Zo blijkt dat entrepreneurship ook bestaat bij VC funded start-ups in Silicon Valley.

Wie tip jij als een beloftevolle start-up waar we de komende jaren nog veel zullen van horen?

“Ik ben ervan overtuigd dat SiteManager de komende jaren hoge ogen zal gooien.”

Op welke realisatie ben je zelf het meest trots?

“Op zakelijk vlak ben ik bijzonder fier op het parcours dat we met ons team hebben afgelegd in de start-up wereld. Met The CoFoundry als investeringsfonds en THINK with people als organisatie die nieuwe ondernemers op weg helpt, hebben we voor honderden ondernemers het verschil gemaakt.”

“Privé ben ik dan weer bijzonder tevreden dat ik mijn droom om wat avontuurlijker te gaan reizen meer en meer kan realiseren.”

Connecteer met 82.018 abonnees