Vijf op een rij: een blik in het leven van Moos Tits

Vijf op een rij: een blik in het leven van Moos Tits

Topondernemers zijn hot in België. Ze schitteren in diverse televisieprogramma's, komen uitgebreid aan het woord in kranten en tijdschriften, en worden door starters aanbeden als waren het rockgoden. Maar vaak laten deze vertrouwde sterren aan het ondernemersfirmament ons niet zo makkelijk toe in hun persoonlijke leefwereld, hebben we geen flauw benul van wat ze in hun vrije tijd doen, wat hun favoriete boek is en aan welke hobby ze graag geld spenderen. Je komt het allemaal te weten in onze rubriek ‘vijf op een rij’. Deze week: serie-ondernemer en growth marketeer Moos Tits, die mee aan de wieg stond van maaltijdplatform FLAVR en autodeelplatform Poppy. Samen met zijn twee vennoten investeerde hij onlangs in go-to-market marketing agency Peregrine en bevindt het trio zich nu in volle exploratiefase voor een nieuwe venture. 

Hoe kan je naast je drukke ondernemersbestaan het best ontspannen?

“Ik ontspan wanneer ik sport. Ik ben een loper en een toertje joggen is voor mij dé manier om alles los te laten. Ik probeer voor mezelf ook sportieve doelen te zetten. Zo wil ik dit jaar graag over de streep geraken van een kwarttriatlon en ooit wil ik een Ironman op mijn palmares hebben staan. Streven naar zo'n doelen en alle voorbereiding die daarbij komt kijken, is ontspannen voor mij.”

“Hoewel dit niet altijd lukt, geniet ik ervan om tijd door te brengen met familie, vrienden en mijn vriendin. Zij herinnert mij er vaak aan om in mijn vrije tijd wat gas terug te nemen en mijn leven meer te temporiseren, anders verval ik snel in extremen. Zo ben ik veel bezig met meditatie. Meditatie heeft een enorme impact op mijn leven en geeft mij de mogelijkheid om bewuster met momenten om te gaan.”

Meditatie heeft een enorme impact op mijn leven en geeft mij de mogelijkheid om bewuster met momenten om te gaan

“Verder heb ik een heel breed interesseveld en ontspan ik door te reizen, een avondje uitgaan, boeken lezen (non-fictie), museumbezoeken, optredens, mee naar de yoga met mijn vriendin of Dungeons & Dragons-avond met maten.”

“Ik probeer in het leven te staan met een Shoshin mentaliteit, beginner's mind! ‘In the beginner's mind there are many possibilities, in the expert's mind there are few’, aldus zen master Shunryu Suzuki.”


Waaraan geef je graag geld uit?

“Alles omtrent total human optimization: supplementen, boeken, voeding, tech gadgets, nieuwe apps, enzovoort. Ik hanteer een heel experimentele manier in hoe ik aan marketing doe en deze mindset trek ik door naar mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik ga op zoek naar zaken die ik kan uittesten op mezelf met als doel beter en gelukkiger te worden: loop ik beter, slaap ik beter, word ik sterker, kan ik me beter concentreren, voel ik me beter?”


Welk recent boek kan je iedereen aanraden? Waarom?

“Ik ga er twee aanraden. Als eerste geef ik Shoe Dog van Phil Knight, de oprichter van Nike, mee. Een boek over echt ondernemen, dat ook de minder glamoureuze kant laat zien van wat het is om een bedrijf uit de grond te stampen. Dat is iets met (veel) vallen en opstaan.”

“Het tweede boek dat ik sterk kan aanraden, is Brief Answers to the Big Questions van Stephen Hawking, waarin hij antwoorden tracht te formuleren op vragen zoals: bestaat er een God? Kunnen wij de ruimte koloniseren? Hoe is alles begonnen? Veel fundamenteler dan dat wordt het niet.”


Wie tip jij als een beloftevolle start-up waar we de komende jaren nog veel zullen van horen?

3D Aim Trainer. De wereld van e-sports gaat hard. De e-sports industrie heeft naar schatting 1 miljard dollar omzet gegenereerd in 2019 en is op weg om er bijna twee miljard dollar te halen in 2022. 3D Aim Trainer is een online training platform om jouw skills, zoals richten, van bestaande games te verbeteren. Ik volg ze nu al even en de tractie die ze reeds genereren, is heel straf.”


Op welke realisatie ben je zelf het meest trots?

De weg die ik samen met mijn twee vennoten Alexander Van Laer en Niels Peetermans tot dusver heb afgelegd, daar ben ik best fier op. De groei die we met ons drieën als ondernemend trio kennen en de impact die we hebben gehad met de ventures die we tot reeds lanceerden.”

Zoals bijvoorbeeld Poppy, dat is iets waar ik super trots op ben. Maar ik heb het gevoel dat het nog maar net begint voor ons, want de honger en ambitie zijn ontzettend groot!”

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 84.666 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief