Gentse big data specialist NGDATA haalt 10,2 miljoen dollar op

Gentse big data specialist NGDATA haalt 10,2 miljoen dollar op

Het Gentse internetbedrijf NGDATA, dat zich specialiseert in het creëren van een optimale klantenervaring via big data, heeft 10,2 miljoen dollar opgehaald via investeerders. Het geld werd opgehaald via venture capitalist firma's Pamica, Capricorn Venture Partners, Nausicaa Ventures, SmartFin Capital & ook via enkele business angels. 

Relevante klantenervaring via big data

NGDATA heeft als doel om bedrijven te helpen om hun data aan te wenden om hun klanten een meer relevante en waardevolle ervaring te bieden. Hiermee wil het de manier waarop bedrijven data analyseren en met hun klanten communiceren compleet veranderen. 

"Dit is een spannende tijd voor NGDATA, en deze financiering stuwt ons verder als de leider in customer experience management,” vertelt Luc Burgelman, CEO van NGDATA.

Groei van onderneming verder stimuleren

Het Gentse bedrijf zal het geld gebruiken om de groei van de onderneming te stimuleren en de ontwikkeling van de oplossing voor het beheer van klantenervaringen van haar product, Lily Enterprise, verder uit te bouwen. 

Verder werd ook bekend gemaakt dat Luc Maruenda, partner bij Idinvest, vanaf nu ook deel zal uitmaken van de raad van bestuur van NGDATA. De raad wordt vanaf nu ook geleid door Michel Akkermans van investeringsmaatschappij Pamica. 

“NGDATA verandert de manier waarop bedrijven hun data gebruiken door zijn klanten te helpen om inzichten om te zetten in acties. Daarom zijn we bijzonder tevreden dat wij NGDATA mogen vervoegen nu zij deze financiering gaan aanwenden om een al indrukwekkende oplossing verder uit te breiden,” zegt Luc Maruenda, partner bij Idinvest Partners SA.

In september 2013 haalde het bedrijf, met hoofdzetel in Gent, al 3,3 miljoen dollar op. In oktober 2012 kreeg het ook een investering van 2,5 miljoen dollar. 

Meer info: ngdata.com

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 91.193 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief