Met de komst van het internet, lijkt merkloyaliteit haast onbestaand. Volgens een onderzoek van Forbes Insight gelooft maar 1 op de 4 leidinggevenden uit het bedrijfsleven dat klanten trouw zijn aan een merk. En volgens 62% staat het concept van de trouwe klant op het punt om te verdwijnen. Een klantgerichte omgeving ontwikkelen, mét gepersonaliseerde marketing, lijkt dus een strategische noodzaak geworden. In dit e-book van Sitecore kom je te weten hoe.

De reden daarvoor is simpel: klanten hechten tegenwoordig meer waarde aan de ervaring, dan aan het merk dat die ervaring aanbiedt. Als je concurrent een snellere, aangenamere en meer gepersonaliseerde klantervaring aanbiedt, kan je er niet op vertrouwen dat je klant je trouw blijft. Marketeers moeten zich dus aanpassen aan die nieuwe realiteit.

Toch zijn bedrijven die gebruik maken van die tactiek eerder zeldzaam. Marketeers gebruiken vaak persoonlijke e-mails en content, maar slechts weinig bieden een continue ervaring via meerdere kanalen, op het juiste moment binnen het traject van de klant. Dat kan door bijvoorbeeld reinigingsproducten aan te bieden voor net gekochte sneakers, of door de boodschappen en de productvoorstellen aan te passen aan het apparaat van de klant, het weer of lokale gebeurtenissen.

Dit e-book geeft je meer inzicht in hoe je zelf een gepersonaliseerd traject kan opstarten voor jouw consumenten, en toont je enkele inspirerende voorbeelden. Download het gratis hier!