Deze marketing job combineert de voordelen van een start-up en een groot bedrijf

Deze marketing job combineert de voordelen van een start-up en een groot bedrijf

Dit stuk is een samenwerking tussen Bloovi Studio & Bloovi Me

foto: shutterstock.com

Veel werkzoekenden zien werken bij een start-up wel zitten. Ze worden aangetrokken door de kleinschaligheid, de flexibiliteit en de informele sfeer. Maar als puntje bij paaltje komt kiezen sommigen toch voor de stabiliteit van een groot bedrijf. Voor twijfelaars is er goed nieuws: er zijn jobs met het beste van twee werelden.

De Persgroep is de grootste mediagroep in de Benelux. Het bedrijf telt meer dan 6.000 medewerkers, heeft 50% van de aandelen in Medialaan (o.a. VTM,  2BE en Q-music) en geeft o.a. Het Laatste Nieuws, De Morgen, Dag Allemaal en Vacature uit.

Toch is de typische start-upsfeer wel degelijk binnen de groep terug te vinden. In Lokeren, zo’n 35 km van het hoofdkantoor in Kobbegem, vind je De Persgroep Online Services: een satelliet van de grote mediagroep die semi-onafhankelijk werkt en een snel wendbare koers vaart. Zij beheren onder andere ICT-platform tweakers.net en RegioJobs.be, voor werkzoekenden die dichter bij huis willen werken, en Vacature, dat professionals coacht die een stap vooruit willen zetten.

Een klein team ondersteund door een grote groep

Marketing manager Ruben Van Goethem: “Bij Online Services heb je enerzijds de voordelen van een groot bedrijf: zo word je professioneel ondersteund en krijg je continu opleiding op maat, kan je boeiende seminaries bezoeken en kan je beroep doen op honderden ervaren media-experts binnen de groep.”

“Anderzijds werken we hier met een klein marketingteam van vijf tot zeven mensen. We werken met een vlakke structuur, zodat we snel innovatieve projecten kunnen uitrollen. En dankzij de intensieve samenwerking weet iedereen van elkaar waar hij of zij mee bezig is. Daardoor zijn we een hecht team. In totaal werken er 25 mensen bij De Persgroep Online Services.

Intensieve contacten met de start-upwereld

De Online Services afdeling heeft dus iets weg van een start-up. Maar ze heeft ook intensieve contacten met ‘echte’ start-ups.

Van Goethem: “Meer dan ooit zijn data en technologie de motor achter onze digitale merken. Ze zorgen ervoor dat de juiste content bij de juiste mensen terechtkomt. Voor het ontwikkelen van de juiste algoritmes werken we samen met Belgische start-ups. Omdat innovatie zo cruciaal is voor wat wij doen, zit dat soort samenwerkingen in ons DNA.”

“Zo zijn we in april in een consortium gestapt met een aantal start-ups en twee universiteiten. Europees onderzoek toont aan dat de werkloosheid tot 20% kan dalen als de juiste vacatures bij de juiste kandidaten terechtkomen. Helaas gebeuren vandaag de meeste aanwervingen via verouderde zoektechnologieën. Met het consortium willen wij dat veranderen.”

Merken bouwen in de breedte en in de diepte

Bij een kleinschalig, lean team hoort natuurlijk een gevarieerd takenpakket.

Van Goethem: “De B2B-marketeer die we momenteel zoeken moet mee zijn met de ins en outs van digitale marketing, maar kan tegelijkertijd meebouwen aan sterke merken die relevant zijn in de huidige tijdsgeest. Hij of zij zal zich bezighouden met alle aspecten van digitale marketing (SEO, big data, social, inbound marketing en e-mailmarketing, maar ook met de ontwikkeling van nieuwe media oplossingen voor onze klanten. Bovenal krijgt deze persoon de lead om al deze marketing aspecten te combineren in een sterk B2B verhaal.

“Wie een job zoekt die dynamiek en stabiliteit combineert en waarin zowat alle aspecten van hedendaagse marketing aan bod komen, moet zeker solliciteren.”

Bekijk de vacature

Dit stuk is een samenwerking tussen Bloovi Studio & Bloovi Me

Connecteer met 81.844 abonnees