Camille Meert na de rebranding van Bloovi Me: “De nieuwe strategie van NedWorks: meer dan ooit meedenken met bedrijven en kandidaten en inzetten op hun skills”

Camille Meert na de rebranding van Bloovi Me: “De nieuwe strategie van NedWorks: meer dan ooit meedenken met bedrijven en kandidaten en inzetten op hun skills”

Dit stuk is een samenwerking tussen Bloovi Studio & NedWorks

Na een groeiverhaal van zeven jaar was Bloovi Me, de Gentse pionier in HR-dienstverlening in de digitale sector, aan een rebranding toe. De nieuwe naam NedWorks moet de lading nog meer dekken, de doelgroep(en) nog meer aanspreken en de strategie nog duidelijker maken. “Eigenlijk moesten we terugkeren naar de vraag: waarom doen we elke dag wat we doen? En vervolgens daarop het antwoord formuleren”, zegt founder Camille Meert.

De rebranding van Bloovi Me richting NedWorks was uiteraard veel meer dan het uitdenken van een nieuwe naam: eigenlijk ging het om een volledige herpositionering, en een uitbreiding en aanpassing van de dienstverlening die als startpunt moet gelden voor een nieuwe groeifase. “We stelden ons bovenal de vraag wat we konden en kunnen betekenen voor de markt waarin we actief zijn”, aldus Camille Meert.

Met NedWorks hebben we dat grotere verhaal, waarin alles precies samenkomt

De kiem voor de rebranding kwam zo’n anderhalf jaar geleden, toen we stilstonden bij de verschillende initiatieven waar we in de loop der jaren mee naar de klant waren gestapt. Die sloten weliswaar aan bij onze corebusiness van werving & selectie en project based staffing”, aldus Meert, “en hadden als bedoeling onze klanten en kandidaten nog beter te servicen - dan spreek ik bijvoorbeeld over de Digital Masters Academy, om het gat te dichten tussen de arbeidsmarkt en jonge starters, of ons young potential program waarmee we jong talent versneld willen opleiden tot digitale marketeers, onze digital skills assessment, enzovoort. Alleen werd op die manier de bigger picture wat minder samenhangend voor de buitenwereld. Bloovi Me werd, kortom, wat te verwarrend voor de klant, die nood had aan een bevattelijk all-in verhaal. Met NedWorks hebben we dat grotere verhaal, waarin alles precies samenkomt, wél.”

De beste versie van zichzelf

Met andere woorden: de organisatie ging terug naar de tekentafel voor een strategische oefening rond de ‘why’: de onderliggende motivatie om destijds met Bloovi Me te starten en de dingen te doen zoals ze die doen. Van daaruit zou het bedrijf dan een nieuwe positionering definiëren, met als fundament de huidige corebusiness, maar gekoppeld aan een nieuwe naam, visie, strategie en huisstijl.

“Door die strategische oefening zijn we echt gaan graven”, gaat Camille Meert verder, “en hebben we ons de vraag gesteld waarom we in deze business actief zijn. Het antwoord daarop was: wij geloven dat iedereen ongelimiteerde potentie heeft. En dat je vooral ‘kracht’ nodig hebt om die potentie te bereiken. Wij willen dus bouwen aan een wereld waarin iedereen de kracht vindt om de beste versie van zichzelf te worden. Vertaald naar wat NedWorks doet als onderneming: de community van digitale professionals verbinden, inspireren en samen kansen creëren. Kansen om uitdagingen op te lossen en samen te groeien. Want dat is ons grote doel: de groei van NedWorkers stimuleren. We zijn zo ver gegaan dat we onze interne organisatie hebben omgegooid: van organisatiemodel tot renumeratiesysteem. Alles om die visie te kunnen bekrachtigen en dé community te worden van digitale experten die actief willen werken aan hun eigen evolutie.”

Digital Talent Agency

Die ‘nieuwe’ visie betekent ook dat NedWorks zichzelf niet wil verengen tot rekruteringskantoor. Het bedrijf groeide weliswaar uit de idee van recruitment services, maar ziet zichzelf vandaag veel meer als een digital talent agency, geen recruitment agency. We zitten op het kruispunt van HR en digital. De sterkte die wij door de jaren heen hebben opgebouwd, is dat wij niet alleen met heel veel klanten, bedrijven en kandidaten praten, maar ook onze jaarlijkse loon- en tarievenenquêtes houden en alle data uit onze Digital Skills Assessment tool gebruiken. Die knowhow biedt ons een heel sterke benchmark voor alle partijen waar we mee samenwerken. Daarom combineren we onze dienstverlening – strategie, resources en learning & development om succesvolle digitale teams te bouwen.”

“Zo kunnen wij met bedrijven aan tafel zitten die geen specifiek profiel zoeken, maar wel een vijfjarenplan rond digitalisering hebben en een HR partner zoeken om dat doel te bereiken. Die oefening gaat veel dieper dan gewoon een digitale marketeer rekruteren. Dat is de nieuwe strategie van NedWorks : écht meedenken met bedrijven en met kandidaten, en meer dan ooit inzetten op de ontwikkeling van hun competenties en skills.”

Vandaag is NedWorks een community van ruim 80 gemotiveerde, digitale talenten die de razendsnelle digitale revolutie zien als een opeenvolging van kansen. Voor bedrijven, om hun uitdagingen op te lossen door strategie, resources en learning & development te combineren. En voor digitale talenten die niet alleen op zoek zijn naar de ideale opdracht of job die past bij hun carrièredoelen, maar ook naar de nodige ondersteuning en coaching door specialisten.

We moeten het uiteraard ook over de naam hebben: waar staat NedWorks zoal voor? “Er zit marketingtechnisch heel veel in de nieuwe naam”, aldus Camille Meert. “Wat er uiteraard in de eerste plaats in doorklinkt, is onze grote sterkte: ons netwerk. We benutten ons netwerk aan kennis, mensen en talent en verbinden alles. Niet enkel vanuit een business-, maar ook en zelfs vooral vanuit een menselijk standpunt. Vandaar dat we de ‘t’ veranderen in een ‘d’. Zo wordt networks NedWorks.” “De ‘works’ slaat dan weer op de professionele ontwikkeling die onze kandidaten nastreven.

We hebben gereflecteerd over wat we hebben bereikt en intussen zijn we gaan graven naar wat daar achter schuilt

Tot slot nog de vraag of zo’n denkoefening bij een rebranding ook nieuwe inzichten met zich meebrengt. “Dat niet zozeer. Maar je reflecteert inderdaad wel over wat je intussen hebt bereikt, en intussen ga je graven naar wat daar achter schuilt, en hoe je die sterkte kan inzetten om de organisatie nog beter te maken en de volgende groeifase in te zetten. Verrassingen zijn er uit die denkoefening niet gekomen, wel een bewustwording van wat het potentieel van onze waarden is. En zoiets kan inderdaad deugd doen.”

Ben je als bedrijf op zoek naar een partner om uw uitdagingen aan te gaan met strategie, resources en learning & development als tools? Of wil je je digitale skills en competenties verder aanscherpen in een nieuwe job of opdracht? NedWorks zit graag met jou rond de tafel. Let’s make it work!

Dit stuk is een samenwerking tussen Bloovi Studio & NedWorks

Connecteer met 81.864 abonnees
Schrijf u in voor onze wekelijkse nieuwsbrief