In het kader van de lancering van zijn nieuwe Business Unit ‘Dreammachine Kids’ organiseert Dreammachine gratis seminaries over digitale marketing gericht naar kinderen. Het eerste seminarie, « Digitale usability voor kinderen » zal plaatsvinden op 19 december in Charleroi, in het kantoor van het agency.
Scrollen kinderen om uw content te ontdekken ? Beheersen ze het gebruik van het internet zo goed als vele ouders denken ? Hebben kleuters vocale instructies nodig om een spel te kunnen spelen ? Hoe zet je een testomgeving op met kinderen ?
Voor wie kinderen target klinken deze vragen allicht bekend in de oren, en zij zullen zeker gebaat zijn bij dit seminarie. Op de agenda staan immers de meest voorkomende problemen rond gebruiksvriendelijkheid bij het digitaal communiceren naar kinderen, en de oplossingen hiervoor.
Overzicht van de belangrijkste usability-regels, case studies en praktische tips rond het opzetten van een testomgeving met kinderen.
Gerda Van Damme : « Het belang van een goede ergonomie kan niet overschat worden door adverteerders die naar kinderen willen communiceren. Meer nog, door de gebruiksvriendelijkheid te verwaarlozen, of door hiervoor het ‘buikgevoel’ aan te spreken, kan men veel schade toebrengen aan een merk, met zelfs negatieve impact op het merkimago voor lange tijd tot gevolg. »
Op het programma van dit seminarie staan de trends voor 2014 en recente case-studies in digitale communicatie naar kids.
Voor al deze seminaries kan men inschrijven op de website van Dreammachine
Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.