Dreammachine organiseert seminaries over online marketing gericht naar kinderen

Dreammachine organiseert seminaries over online marketing gericht naar kinderen

In het kader van de lancering van zijn nieuwe Business Unit ‘Dreammachine Kids’ organiseert Dreammachine gratis seminaries over digitale marketing gericht naar kinderen. Het eerste seminarie, « Digitale usability voor kinderen » zal plaatsvinden op 19 december in Charleroi, in het kantoor van het agency.

Scrollen kinderen om uw content te ontdekken ? Beheersen ze het gebruik van het internet zo goed als vele ouders denken ? Hebben kleuters vocale instructies nodig om een spel te kunnen spelen ? Hoe zet je een testomgeving op met kinderen ?

Voor wie kinderen target klinken deze vragen allicht bekend in de oren, en zij zullen zeker gebaat zijn bij dit seminarie. Op de agenda staan immers de meest voorkomende problemen rond gebruiksvriendelijkheid bij het digitaal communiceren naar kinderen, en de oplossingen hiervoor.

Op het programma

Overzicht van de belangrijkste usability-regels, case studies en praktische tips rond het opzetten van een testomgeving met kinderen.

Gerda Van Damme : « Het belang van een goede ergonomie kan niet overschat worden door adverteerders die naar kinderen willen communiceren. Meer nog, door de gebruiksvriendelijkheid te verwaarlozen, of door hiervoor het ‘buikgevoel’ aan te spreken, kan men veel schade toebrengen aan een merk, met zelfs negatieve impact op het merkimago voor lange tijd tot gevolg. »

Andere geplande seminaries binnen deze reeks 

  • Juridische vragen rond digitale marketing naar kinderen (6 februari 2014 in Brussel bij Altius (Tour & Taxis)
    Gerrit Vandendriessche, Advocaat in het advocatenkantoor Altius, zal ingaan op de regels en wetten die moeten gerespecteerd worden door adverteerders die een jong publiek benaderen.
  • Generatie SponsBob (27 februari 2014 in Charleroi (Jumet) bij Dreammachine)
    Stem uw digitale marketingstrategie in op de kenmerken en interesses van de kinderen van deze generatie, en op hun manier om met digitale media te om te gaan.
  • Trends in digitale advertising naar kinderen (3 april 2014 in Charleroi (Jumet) bij Dreammachine)

Op het programma van dit seminarie staan de trends voor 2014 en recente case-studies in digitale communicatie naar kids.

Voor al deze seminaries kan men inschrijven op de website van Dreammachine

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 88.496 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief