Sterke vraag naar tijdelijke e-consultants tijdens de zomer

Sterke vraag naar tijdelijke e-consultants tijdens de zomer

De vraag naar tijdelijke online specialisten neemt duidelijk toe. De zomerperiode versterkt verder deze trend, zegt het Gentse The Reference. Uit eigen onderzoek bleek al in 2012 dat 82% van de ondervraagde Belgische bedrijven digitale marketingacties uitbesteedde en dat de interesse in 'social' en 'mobile' alleen maar toeneemt.

Vraag naar onmiddellijk inzetbare profielen stijgt

Nu dit bedrijf uit de Emakina Group een gespecialiseerde service voor tijdelijke web consultants heeft opgebouwd, bevestigt het dat de vraag naar onmiddellijk inzetbare ervaren profielen stijgt en dat de zomer zelfs voor een aantrekkingseffect zorgt.

Nieuwe marketing vraagt gepaste e-consulting Door de groei van investeringen in online marketing, sociale media en het gebruik van mobiele dragers neemt de behoefte aan gespecialiseerde online consultants toe. Ook digitaal beheer, ICT-analyse en klantenopvolging doorheen de hele online en offline- consumer lifecycle zitten in de lift. Geen wonder dus dat er volgens een recente studie van Agoria ruim 11.700 ICT-vacatures oningevuld blijven.

e-Beacon van The Reference

Als één van de oplossingen vermeldt deze organisatie detachering. Die wordt nu al geschat op een niveau dat tussen de 10 en 20% ligt. Emakina biedt met zijn e-Beacon afdeling een nieuwe flexibele oplossing voor deze vraag. Het full service agency The Reference uit Gent, deel van Emakina Group, beheert deze afdeling.

Anja Cappelle, managing director van The Reference: "Onze tijdelijke e-consultants hebben operationele agentschapservaring, zijn meteen inzetbaar en kunnen hun licht opsteken bij strategen en allerlei experts binnen de groep. Logisch dat ze in trek zijn en dat ons klantenbestand op korte tijd zelfs verdubbelde. De online domeinexperten en web consultants van e-Beacon doorbreken de traditionele opsplitsing tussen de klassieke consultants 'in strak pak' en de eerder onvervaren interimkrachten. Zo passen zij bij bedrijven die slimme begeleiding of ondersteuning nodig hebben van online specialisten op strategisch, domeinspecifiek of operationeel vlak, bovendien met een gegarandeerde kennisoverdracht."

Interactie en intense klantenervaringen bereiken met behulp van een e-consultant

Heel wat bedrijven maken werk van hechtere online klantenrelaties, gebruiksvriendelijkere websites en aangepaste ervaringen voor doelgroepen. Steeds vaker wordt hiervoor beroep gedaan op externe ondersteuning, soms zelfs om management buy-in te creëren of om digitale profielen te helpen screenen.

De nieuwe e-Beacon service van The Reference is in de loop van de voorbije maanden dan ook van een beperkte activiteit uitgegroeid tot een volwaardige afdeling die deze zaken nu al aanlevert aan meer dan 20 bedrijven zoals bijvoorbeeld ACV, Brantano, Colruyt, DELA, Digipolis, DVV Verzekeringen, Gamma, International Post Corporation, Makro, etc. E-consultants zetten online strategieën op, werken digitale groeipaden en optimalisatietrajecten uit èn brengen degelijke operationele ondersteuning.

Flexibiliteit van resources en daardoor kostenefficiënt werken zijn hierbij cruciaal. De opdrachten variëren van kortere audits en roadmapoefeningen tot opdrachten van enkele maanden, die de klant heel flexibel kan omzetten tot een samenwerking op lange termijn.

Zomerzorgen oplossen en plannen maken voor de toekomst

Met de zomer voor de deur, neemt de vraag naar online specialisten alleen maar toe. Enerzijds voor het inspringen voor de medewerkers die met vakantie vertrekken, maar anderzijds ook omdat de rustiger vakantieperiode het uitgelezen moment is voor veel bedrijven om de digitale plannen voor het najaar uit te stippelen of groeipaden uit te stippelen voor hun digitale assets.

Werner Van Gansbeke, Marketing Manager Gamma Belgium: "Door de e-Beaconprofielen van The Reference in te schakelen, kregen we een visie op een zeer concreet groeipad voor ons Gammaverhaal op social media. Het geeft ons de mogelijkheid om via cijfermateriaal intern aan te tonen wat social mediakanalen voor Gamma kunnen betekenen. Bovendien is de versterking van ons operationeel marketingteam op parttime basis de goede keuze geweest om ons takenpakket evenwichtig te verdelen. Onze e-Beacon web manager is zeer handson en pro-actief en helpt ons meer te halen uit de onze digitale communicatiekanalen."

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 84.639 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief