Verstraete IML krijgt vernieuwde website via The Reference

Verstraete IML krijgt vernieuwde website via The Reference

Verstraete In Mould Labels (IML) kreeg een nieuwe website: www.verstraete-IML.com. De vernieuwing kwam er in samenwerking met The Reference. Verstraete IML, een wereldwijde marktleider in verpakkingsbedrukking, werd voorzien van een nieuwe huisstijl. 

Nieuwe identiteit

Verstraete wil zich met zijn nieuwe corporate identity nog duidelijker in deze nichemarkt profileren tov de traditionele drukkerijen. Drukkerij Verstraete werd daarom herdoopt tot Verstraete IML en voorzien van een nieuwe huisstijl. Voor de vertaling van de nieuwe identiteit naar diverse online kanalen deed het bedrijf een beroep op The Reference.

Drupal

The Reference bouwde een nieuwe website op basis van Drupal CMS. Er werd gekozen voor het geavanceerde Drupal open source CMS omwille van de performantie, de zoekmachinevriendelijkheid, de  eenvoud, de flexibiliteit en de prijs. Bovendien werd ook een nieuwe informatie-architectuur en contentstrategie uitgetekend door The Reference/Perform. Er werd ook een uitgebreide keyword research binnen de nichemarkt.

Mobiele Apps

Ook introduceerde TheReference/Mobile een beursapp voor Android & iPhone én een emailmarketingplatform. Voor het mailingplatform koos men voor de e-mail service provider MeasureMail. Ook werd er een uitgebreide Google Analytics implementatie laat Verstraete-IML toe om verder zijn diverse platformen te monitoren en optimaliseren.

Brandbook & SEO-optimalisatie

Na het vernieuwen van de huisstijl klopte Verstraete IML aan bij The Reference met de vraag om deze nieuwe huisstijl door te trekken naar 'all things digital'. Dàt werd uitgewerkt door het creatieve team van The Reference dat het digitale brandbook verder uitwerkte.

Er werd ook een diepgaand SEO traject uit te voeren door TheReference/Perform.  Vervolgens realiseerden de analysten en developers van The Reference de nieuwe gebruiksvriendelijke website www.verstraete-IML.com.

Gezien de wereldwijde afzetmarkt van het bedrijf realiseerde The Reference de website in maar liefst 7 talen. 

"Trots op de nieuwe website" 

Dieter Maes, Business Development & Marketing Manager van Verstraete IML : 'Wij zijn zeer trots op onze nieuwe website die perfect de expertise van ons bedrijf en de kwaliteit van onze producten weergeeft. De lancering was alvast een succes en heeft de verwachting meer dan ingelost. Het team van The Reference heeft deze opdracht goed begrepen en heeft ons perfect ondersteund bij het realiseren van een zoekmachine- en gebruiksvriendelijke website." 

"Naast de website, stralen voortaan ook onze mailings en mobiele app de kwaliteit uit waarvoor wij als bedrijf willen staan. Deze kanalen zullen ons helpen nieuwe leads te genereren en onze klanten en prospects nog beter te informeren en een nog betere service te bieden."

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 84.798 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief