Foto: Miek Gielkens (LEWIS), Delphine De Pauw (LEWIS), Charlotte Sterkens (Samsung) en Jeroen Rigole (Samsung).

Samsung Electronics Benelux en LEWIS PR België hebben een European Excellence Awardgewonnen voor de campagne ‘How Brussels Philharmonic and Samsung turned a page in music history’. De award werd uitgereikt tijdens de internationalegalaceremonie op 5 december 2013 in het Postpalast te München.

'Belangrijke Erkenning'

Miek Gielkens, General Manager van LEWIS PR België: “Uiteraard zijn we heel blij met deze belangrijke erkenning door de internationale PR- en communicatiesector. Het toont ook aan hoe belangrijk het is om te investeren in een goed verhaal, ongeacht hoe sterk een merk of product ook is. Onze dank gaat dan ook uit naar Samsung en Brussels Philharmonic die bereid waren mee in te stappen in dezeavontuurlijke campagne.”

Samsung GalaxyNote 10.1 Campagne

De winnende Samsung-campagne had tot doel de introductie van de Samsung GALAXYNote 10.1 tablet kracht bij te zetten. Dit werd gedaan door middel van een samenwerking met Brussels Philharmonic. Door haar papieren partituren voortaan op tablet te zetten, kan het orkest jaarlijks 25.000 euro en vele duizenden kilo’s papier per jaar besparen. De campagne beleefde haar hoogtepunt tijdens een uniek concert waarbij het orkest voor de eerste keer in het openbaar tablets gebruikte inplaats van papieren partituren. De aandacht voor deze wereldprimeur in de media en op sociale media reikte tot ver buiten de landsgrenzen.

Een video over de winnende campagne is te zien op:


Voor meer informatie over de European Excellence Awards kan je hier terecht.